شناسهٔ خبر: 10012 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پارسانیا: نقشه جامع علمی کشور رسیدن ما به قدرت علمی جهانی را محقق می‌کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند نقشه جامع علمی کشور به عنوان قانون اساسی نظام علم و فناوری کشور، به تدریج و با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشور در حال اجرایی شدن است که می‌تواند رسیدن ما به قدرت علمی جهانی را محقق ‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا با اشاره به لزوم حفظ و تقویت میراث علمی حوزه و انتقال آن به نسل آینده، افزود: بخشی از نقشه جامع علمی کشور ناظر بر علوم انسانی است و بخش دیگری از آن نیز مربوط به تعاملی است که نظام آموزش عالی کشور باید با حوزه‌های علمیه داشته باشد.

وی ادامه داد: باید شورای تخصصی حوزوی که زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی است، عهده‌دار ارتباط بیشتر بین حوزه‌های علمیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

رئیس شورای تخصصی حوزوی با اشاره به مراحل تدوین نقشه جامع علمی کشور، گفت: شورای تخصصی حوزوی در تدوین نقشه جامع علمی کشور حضور فعالی داشت و دیدگاه حوزویان را به تدوین‌کنندگان نقشه جامع علمی کشور منتقل کرد.

وی افزود: شورای تخصصی حوزوی در کنار فعالیت‌های چندگانه‌ای که داشت، تعامل فعالی نیز در تدوین نقشه جامع علمی کشور در بخش علوم انسانی داشت و در دیگر بخش‌های نقشه هم پیشنهادهای خوبی ارائه داد.

رئیس پژوهشگاه معارج بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، ادامه داد: اخیرا در شورای تخصصی حوزوی بخشی تاسیس شده که هماهنگی بین فعالیت‌های مشترک حوزوی و دانشگاهی را بر عهده دارد و در این بخش اساتید مختلف حوزه و دانشگاه عضو هستند.

پارسانیا گفت: نقشه جامع علمی کشور عرصه‌های مختلف معرفتی را پوشش می‌دهد، هم رابطه علم با حوزه فرهنگ و مبانی متافیزیکی و هم با قلمرو اقتصاد و زندگی اجتماعی در آن وجود دارد و این نقشه حرکت علمی ما را برای رسیدن به قدرت علمی جهانی محقق می‌کند.

نظر شما