شناسهٔ خبر: 10108 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توضیح دبیر کارگاه شعر کوتاه فرهنگسرای رسانه درباره حواشی جلسه اخیر آن

دبیر جلسات کارگاه شعر کوتاه فرهنگسرای رسانه درباره سخنان اکرامی‌فر در واکنش به مسائل مطرح‌شده در جلسه اخیر این کارگاه، گفت: هیچ وقت سعی نداریم به جریان یا موضعی وجاهت ببخشیم یا بحثی را پررنگ کنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ عبدالصابر کاکایی دبیر جلسات کارگاه شعر کوتاه فرهنگسرای رسانه در تماسی با خبرنگار مهر، درباره بخشی از سخنان محمود اکرامی‌فر در واکنش به سخنرانی علیرضا فولادی درباره قالب سه‌گانی گفت: جلسات کارگاه شعر کوتاه از تابستان امسال آغاز شد و نشستی که به موضوع سه‌گانی اختصاص داشت، چهاردهمین نشست از سری نشست‌های کارگاه بود. از ۴ جلسه گذشته، برنامه‌ها را در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌کنیم و هدف از برگزاری این جلسات هم نزدیک شدن به تدوین و تبیین شعر کوتاه امروز،‌ آسیب‌شناسی شعر کوتاه امروز، نقد و بررسی جریان‌های شعر کوتاه، بررسی مجموعه شعرهای کوتاه و .... است.

وی افزود:‌ هر جلسه یا چندین جلسه از برنامه‌های کارگاه شعر کوتاه،‌ به یک بحث مشخص اختصاص پیدا می‌کند. از جمله بحث‌هایی که تا به حال در کارگاه داشته‌ایم، تاثیر هایکو بر شعر کوتاه امروز، ضرورت‌های کوتاه سرایی در شعر امروز، رابطه جنیش مینی‌مالیسم با شعر کوتاه و شناخت مرزهای کاریکلماتور با شعر کوتاه بوده‌اند. بررسی قالب سه‌گانی و شعرهای منتشرنشده علیرضا فولادی هم موضوع جلسه چهاردهم کارگاه بود که در آن موافق و مخالف بحث، صحبت کردند.

کاکایی ادامه داد: یکی از اهداف ما در برگزاری این جلسات،‌ فراهم کردن فضایی برای تمام فعالان حوزه کوتاه‌سرایی در ایران و شکل‌گیری بحث و مباحثه است. نتایج این بحث‌ها هم بعد از مدتی که به حجم قابل قبول برسد، تبدیل به کتاب خواهد شد. به همین دلیل اشاره می‌کنم که هیچ وقت سعی نداریم به جریان یا موضعی وجاهت ببخشیم یا بحثی را پررنگ کنیم.

دبیر جلسات کارگاه شعر کوتاه فرهنگسرای رسانه همچنین گفت: مسائلی که آقای اکرامی‌فر مطرح کرده‌اند، بعد از اینگونه جلسات که نظرات ابراز می‌شوند، بیان می‌شود و چنین واکنش‌هایی همیشه بعد از این جلسات رخ می‌دهد اما باید تاکید کنم که سعی ما در برپایی این جلسات فقط فراهم کردن فضای گفتگو و اظهار نظر کارشناسان است که در آینده کوتاه‌سرایی شعر فارسی تاثیر خواهد داشت و نه حمایت و وجاهت دادن به نظرات یک فرد یا گروه.

نظر شما