شناسهٔ خبر: 10113 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محمدرضا باهنر: کمیسیون فرهنگی مجلس نیازمند تقویت است

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد این ماه‌های کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: من درباره عملکرد همکارانم قضاوتی نمی‎کنم اما معتقدم باید در تقویت کمیسیون فرهنگی مجلس گام‎هایی برداشته شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمدرضا باهنر با بیان اینکه عمده فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در چارچوب نظارت‌های عامه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: قاعدتا میزان عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صفر تا صدی نیست بنابراین نمی توان قضاوت از پیش تعیین شده ای درباره عملکرد اعضای این کمیسیون انجام داد.

وی افزود: بحث‌های فرهنگی همواره در وضعیت ویژه ای قرار دارند و این به دلیل دیدگاهی است که در عرصه اسناد بالادستی حوزه فرهنگ وجود دارد. ضمن اینکه باید در نظر داشته باشیم شورای عالی انقلاب فرهنگی جایی است که اسناد بالادستی فرهنگ در آنجا مورد تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد و البته هر زمان هم که نیاز به قانون داشته باشیم، این مجلس است که با قانونمند کردن اسناد در عرصه حضور پیدا می‌کند.

به گفته وی، کمیسیون فرهنگی می تواند تنها به عنوان ناظر در کنار این جریان بالادستی برای مشارکت در اجرای هر چه بهتر برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از عمده فعالیت‌هایی که کمیسیون فرهنگی در سال‌های اخیر به شدت با آن درگیر است بحث بودجه دستگاه‌های فرهنگی است که این به خودی خود کار چندان آسانی نیست و در زمانی که وضعیت بودجه در حوزه فرهنگ همواره جزو مظلوم‌ترین‌ها بوده است، رشد خوب رقم بودجه فرهنگی مرهون تلاش‌هایی است که در مجلس هم انجام گرفته و نمی‌توان از این موضوع به راحتی گذشت.

باهنر در پایان درباره انتقادهایی که در بعضی موارد به عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس می‌شود نیز توضیح داد: من در ابتدا هم اشاره کردم درباره عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نمی توان قضاوت صفر تا صدی کرد، ضمن اینکه من معتقدم کار کمیسیون فرهنگی نظارت عامه بر نهادهای متعدد فرهنگی است که کار بسیار دشواری است. با این حال درباره عملکرد این کمیسیون باید یگویم که نیازمند تقویت است.

برچسب‌ها:

نظر شما