شناسهٔ خبر: 10149 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهروز افخمی و پروژه‌های پیش‌رو

بهروز افخمی درباره‌ی آخرین وضعیت دو فیلم «فرزند صبح» و «صدای تیره» توضیحاتی داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ این کارگردان که با فیلم «آذر،‌پرویز، شهدخت و دیگران» در جشنواره‌ی فجر امسال حضور دارد، درباره فیلم «فرزند صبح» بیان کرد: حاج حمید انصاری از موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی از من خواست که فیلم را آن طور که خودم در نظر داشتم، براساس تدوین سیف‌الله داد آماده کنم.

او گفت: البته آن‌ها پول ندارند و قرار شد منابع مالی را هم من تامین کنم و درصدی از مالکیت و فروش فیلم به من تعلق بگیرد، بنابراین درصدد این هستم که پس از جشنواره فیلم فجر وضعیت این فیلم را پیگیری کنم تا شاید برای جشنواره سال آینده بتوانیم آن را حاضر کنیم.

 

پیش از این نسخه‌ای از فیلم «فرزند صبح» در بیست‌و نهمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد که قبل از آن با اعتراض افخمی همراه بود چرا که وی در نامه‌ای حذف نام خود را به عنوان کارگردان از این فیلم تقاضا کرده بود، چرا که بر تدوین و صداگذاری آن نظارتی نداشته و آن را فیلم خود نمی‌دانست.

افخمی همچنین درباره فیلم «صدای تیره» (Black Noise) که در کشور کانادا تولید شده است‌، گفت: تهیه کننده کانادایی این فیلم اجازه دوبله فیلم را در ایران نمی‌دهد چرا که از تکثیر فیلم می‌ترسد به همین دلیل می‌خواهد اول بازاریابی خارجی فیلم انجام شود.

او اضافه کرد: احتمالا این فیلم را هم پس از جشنواره فیلم فجر دوبله می‌کنیم تا بتوانیم آن را اکران کنیم.

این کارگردان درباره اکران این فیلم در کانادا هم گفت: فیلم در آنجا به صورت محدود اکران شده است.

افخمی با اشاره به اینکه فیلمنامه‌ای را برای ساخت مدنظر دارد که پس از جشنواره روی آن کار خواهد کرد، درباره تولید فیلم «سن پطرزبورگ۲» هم به ایسنا گفت: تا زمانی که پیمان قاسم‌خانی سناریوی این فیلم را ننویسد، نمی‌توانیم کار کنیم و در حال حاضر هم سناریویی در کار نیست.

نظر شما