شناسهٔ خبر: 10213 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قابلیت آموزش حضوری و غیرحضوری در کتاب «ادبستان قرآن»

نویسنده کتاب «ادبستان قرآن» گفت: این اثر جزء معدود آثاری است که به آداب ارتباط با قرآن، همزمان با آموزش آن توجه دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ مسعود وکیل، نویسنده قرآنی کشورمان از انتشار کتاب «اَدبستان قرآن» خبر داد و در حالی که کتاب خود را نمونه‌ نیازسنجی‌ شده در حوزه قرآن کریم معرفی کرد و گفت: این کتاب به نوعی برای مخاطب خود «محصّل» محسوب می‌شود. به این معنا که مخاطب پس از مطالعه این اثر با دست‌ پر کتاب را می‌بندد و قابلیت این کتاب این است که آحاد جامعه را مخاطب خود قرار می‌دهد و تلاش می‌کند شیوه‌ برقراری ارتباط با قرآن را به مخاطب خود عرضه کند.

وکیل ادامه داد: هر درس از فصل‌های این کتاب دارای بخش‌هایی همچون «متن آیات»، «قواعد روخوانی»، «نوار آموزشی»، «جدول کلمات آشنا و جدید»، «تمرین برای معنا کردن عبارات ساده قرآنی»، «پیام قرآنی»، «تدبر در آیات»، «قطره، اما دریا» و «انس با قرآن در خانه» است.

وی اظهار کرد: در بخش «انس با قرآن در خانه»، برای توسعه و تعمیق یادگیری قرآن‌آموزان، تمرین‌هایی شامل خواندن قرآن و معنا کردن برخی از عبارات و آیات ساده آن که کلمات پرکاربرد است، در نظر گرفته شده.

این نویسنده قرآنی به شیوه تدوین این اثر اشاره کرد و گفت: کتاب «ادبستان قرآن» به گونه‌ای تدوین شده که علاوه بر امکان آموزش حضوری در کلاس، به صورت خودآموز نیز قابل استفاده است.

وی ادامه داد: این کتاب جزء معدود نمونه‌هایی است که علاوه بر آموزش قرائت قرآن کریم، آداب آن را نیز آموزش می‌دهد. این کتاب در ۱۵ فصل با عنوان‌هایی مانند «قرآن، کتاب هدایت»، «خلقت و عبادت در قرآن»، «ولایت الهی»، «ولایت و رهبری»، «ایمان»، «نماز»، «دنیاگرایی» و «رستاخیز» درصدد است، ابتدا به مخاطب خود روش خواندن قرآن را آموزش دهد و سپس آموزش مفاهیم قرآن را از اولویت‌های روش آموزش قرآن معرفی کند.

وکیل گفت: این کتاب با استفاده از تجارب موجود در آموزش قرآن، سعی دارد توانایی و انگیزه خواندن قرآن را در مخاطب ایجاد کند تا مخاطب بتواند به درک بهتری از مفاهیم قرآن دست پیدا کند. این اثر همچنین توانایی خواندن قرآن را در زمانی کوتاه به مخاطب می‌دهد و علاوه بر آن کمک می‌کند حجم قابل توجهی از آیات و عبارات پرکاربرد قرآن را معنا کند.

برچسب‌ها:

نظر شما