شناسهٔ خبر: 10247 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برگزار می‌شود

بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع «قرآن کریم و نقش آن در وحدت امت اسلامی» به همراه جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «قرآن کریم و نقش آن در وحدت امت اسلامی» به همراه جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) در تهران برگزار می‌شود. در بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی اعضای مجمع عمومی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از متفکران و اندیشمندان از ۵۰‌ کشور‌ جهان ‌از جمله‌ مالزی،‌ روسیه، یونان، ‌عراق،‌ لبنان،‌ عربستان،‌ تایلند، الجزایر، انگلستان، آمریکا، استرالیا، اوگاندا، تونس، هلند، قطر، یمن، مصر و دیگر کشورها حضور دارند.

بر اساس این گزارش، در این کنفرانس، مقالاتی با موضوعات‌ وحدت اسلامی، ضرورت قرآنی، وحدت امت اسلامی حول محور قرآن کریم؛ چالش‌ها و موانع و وضعیت کنونی جامعه اسلامی از منظر قرآن کریم ارائه می‌شود.

ضرورت عمل به قرآن کریم به عنوان بستر برادری و وحدت اسلامی، رفتار وحدت‌گرایانه در آموزه‌های قرآن کریم، روش‌های تفسیری و نقش آن در وحدت امت اسلامی، عوامل نفسانی و گرایش‌های غیراخلاقی و نقش آن در تفرقه امت اسلامی، مسئله فلسطین و جایگاه محوری آن در زندگی امت اسلامی مورد بحث اندیشمندان شرکت‌کننده در این کنفرانس بین‌المللی است.

نقش اجتماعی و سیاسی جوانان در جنبش‌های اسلامی، نقش جوانان و بانوان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی، ارزیابی عقب‌ماندگی کنونی جهان اسلام از نگاه قرآن کریم، ولایت الهی و غیر الهی در قرآن کریم و نقش آنها در وحدت و تفرقه، صیانت و تلاش برای رشد هویت اسلامی در پرتو آموزه‌های قرآن کریم و مساوات و تبعیض طبقاتی و نژادی با توجه به آموزه‌های قرآن کریم از دیگر موضوعات مورد بحث از سوی متفکران و اندیشمندان است.

لازم به ذکر است، بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ۲۷ تا ۲۹ دی ماه در سالن اجلاس سران اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما