شناسهٔ خبر: 10350 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگاه «انسان‎شناسی هنر» برگزار می‎شود

معاونت پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان ایران کارگاه «انسان‎شناسی هنر» را برگزار می‎کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خانه هنرمندان ایران؛ معاونت پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان ایران کارگاه «انسان‎شناسی هنر» را با تدریس دکتر ایزدی‎جیران برگزار می‎کند.

انسان­‎شناسی هنر (anthropology of art) بر آن است تا هنر را در زمینه جامعه و فرهنگ آفریننده آن قرار داده و به سوی نظریه ­ای بومی در باب هنر مورد مطالعه حرکت کند. هدف کارگاه انسان­‎شناسی هنر آن است تا شرکت‎­کنندگان را به طور عملی آموزش دهد تا بتوانند مهارت­های لازم برای بررسی و تحلیل هنر مورد مطالعه­‎شان را در قالب یک مقاله به دست آورند. لذا در این کارگاه تلاش خواهد شد تا برای هر یک از شرکت­‎کنندگان از ابتدا موضوعی پژوهشی با رویکردی انسان­‎شناختی تعریف شود و در فرایند کارگاه، شیوه­‎های دیدن، گفتگو کردن و تجربه موضوع و جامعه مورد مطالعه به طور واقعی و در رفت و برگشت­‎های متعدد بین مدرس و شرکت­‎کننده و بین میدان و کارگاه تمرین شود.

بدین ترتیب، جلسات کارگاه به دو بخش عملی و نظری تقسیم خواهند شد. در بخش نظری، شرکت کنندگان موظف‎­اند تا متون اصلی و لاتین معرفی­ شده را از قبل بخوانند، در جلسه ارائه داده و بحث کنند. در انتهای این بخش، مدرس مباحث تکمیلی مرتبط را ارائه خواهد داد. در بخش عملی، شرکت‎­کنندگان درگیر میدان خود خواهند بود و مدرس تلاش خواهد کرد تا در ارتباطی گفتگويی به پژوهش عملی هر یک از شرکت‎­کنندگان را به گونه­‎ای شکل دهد و راهنمایی کند که سرانجام مقاله­‎ای منسجم و ارزشمند تهيه شود.

کارگاه انسان­شناسی هنر صرفاً برای دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری در رشته­ های مختلف طراحی شده و مشتمل بر فعاليت میدانی و نوشتن یک مقاله توسط هر یک از شرکت‎کنندگان خواهد بود.

تاریخ شروع کلاس: 7 بهمن ماه، دو شنبه ها، ساعت 18 تا 20، سالن استاد اميرخانی

شماره تماس براي پيش ثبت نام :88310463  - از ساعت 14:00 تا 20:00

مهلت ثبت نام: تا پنج شنبه 3 بهمن ماه

نظر شما