شناسهٔ خبر: 10370 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر علوم:‌ دانشگاه‎ها باید شرایط پرنشاط و آزادی را داشته باشند

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نگاه این وزارتخانه در این دوره این است که دانشگاه‎ها شرایط آرام، پرنشاط و آزادی را داشته باشند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ محمدحسین امید، در مراسم تودیع روسای قدیم و معارفه روسای جدید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: استان زیبای گلستان که از نعمت‎های الهی فراوانی برخوردار است باید در آموزش عالی نیز از استان‎های برتر کشور باشد.

وی افزود: دربازدیدهایی که امروز از مجموع دو دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و گلستان انجام شد خوشبختانه شاهد پیشرفت‎‎های چشمگیری در این دو دانشگاه بودیم که از روسای پیشین این دو دانشگاه تقدیر و تشکرمی نمایم.

امید ادامه داد: این پیشرفت‎ها و فراهم آوردن چنین امکاناتی با توجه به شرایط اقتصادی در کشور کاری است که با زحمت فراوان انجام شده که نشان از شایستگی و لیاقت روسای پیشین دو دانشگاه دارد.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) در زمان هشت سال دفاع مقدس همیشه در فرمایشات خود پس از آنکه به موضوعات مربوط به دفاع اشاره می‎کردند به اهمیت دانشگاه ‎پرداختند و امروز هم مقام معظم رهبری تنها شخصیتی هستند که بحث علم، فناوری و تولید علمی را محور فرمایشات خود قرار دادند.

امید تصریح کرد: من از طرف خود و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این قول را به روسای جدید این دو دانشگاه خواهم داد که نهایت همکاری و پشتیبانی را برای به نتیجه رساندن طرح‎ها و برنامه‎ها داشته باشیم.

معاون اداری مالی و توسعه منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اظهارکرد: نگاه این وزارتخانه در این دوره این است که دانشگاه‎ها شرایط آرام، پرنشاط و آزادی را داشته باشند.

نظر شما