شناسهٔ خبر: 10383 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش 3 برابری شرکت کنندگان در بخش تصویرسازی جشنواره بین المللی فجر

دبیر بخش تصویرسازی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی از افزایش 3 برابری هنرمندان شرکت کننده این بخش از جشنواره نسبت به دوره‎های پیشین خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ کاظم طلایی اظهار کرد: آثار بخش تصویرسازی ارائه شده برای این دوره از جشنواره نسبت به دوره های پیشین از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: جشنواره بین المللی فجر با برنامه ریزی ها و بازنگری های صورت گرفته، روند صعودی داشته است به گونه ای که شاهد رونق هر دوره از جشنواره نسبت به گذشته هستیم.

دبیر بخش تصویرسازی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی گفت: آثار ارسال شده برای این دوره از جشنواره با موضوع خانواده بود و در مجموع از ۵۰۰ تصویرگر داخلی و خارجی یک هزار و ۶۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

وی یادآور شد: انتخاب آثار رشته تصویرسازی با موضوع ˈخانوادهˈ را بهزاد غریب پور، پژمان رحیمی زاده و علی بوذری بر عهده دارند و داوری نهایی آثار این رشته نیز توسط این سه هنرمند و دو داور خارجی انجام می شود.

طلایی خاطرنشان کرد: لیزا اندرسون رییس موسسه (IBBY) و راجر ملو از اساتید به نام و صاحبنظر جهانی دو داور خارجی دعوت شده برای این جشنواره هستند.

دبیر بخش تصویرسازی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی اظهار کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این دو صاحبنظر خارجی طی این جشنواره کلاس های آزاد و نشست علمی برای علاقه مندان برگزار خواهند کرد.

وی گفت: همچنین برای این دوره از جشنواره بخش جنبی نیز در نظر گرفته شده که در آن ۱۲هنرمند پیشکسوت و سرشناش کشورمان آثاری را که از طریق جشنواره به آنها سفارش شده بود را در فرهنگسرای نیاوران به مخاطبان عرضه خواهند کرد.

ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در بخش ملی(نقاشی، نگارگری، سرامیک هنری، مجسمه سازی و خوشنویسی)، بین الملل(عکاسی، پوستر، کاریکاتور و تصویرسازی)، و بخش مکمل (فیلم مستند هنرهای تجسمی) ۱۴ بهمن تا پنجم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

نظر شما