شناسهٔ خبر: 10402 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حمید خرمی: اتحادیه‌های‌ خاص استانی توان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را ندارند

واگذاری برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به اتحادیه‌ای صنفی اشتباه است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مناشر؛ «رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم» با ابراز خرسندی از برنامه‌ریزی‌های نمایشگاه کتاب‌ تهران در چند سال اخیر رضایت خود را از ایجاد تکشلی ملی و فراگیر برای برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.
وضعیت فعلی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: هر سال نزدیک به ۲۲۰ انتشارات از استان قم در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و در این ۸ سال که اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران برگزاری آن را برعهده داشته، ناشران ابراز رضایت کرده‌‌اند که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: اگر یک اتحادیه نمایشگاهی برای صنف خود برگزار کند مشکلی پیش نمی‌آید اما در سطح کلان از پس آن برنخواهد آمد. برای مثال امسال نمایشگاه کتاب فرانکفورت را به یک اتحادیه صنفی که نسبت به سال‌‌های گذشته موفق عمل نکرد.
رئیس «اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم» ایجاد تشکلی ملی و فراگیر برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران فکر و ایده خوبی دانست و ادامه داد: امیدوارم با برنامه‌ریزی‌هایی صحیح در سال‌های آینده این تشکل ایجاد و در برگزاری بهتر این نمایشگاه فعالیت کند.
وی گفت: در حال حاضر دو استان تهران و قم دارای اتحادیه ناشران و کتابفروشان هستند. پیشنهاد می‌کنم این تشکل و انجمن ملی با روسای این اتحادیه‌ها و نمایندگان ناشران در شهرهایی نظیر مشهد، شیراز و اصفهان که ناشران زیادی در آن‌جا مشغول به فعالیت هستند، همفکری و تعامل داشته باشد. 
او تصریح کرد: در بسیاری از شهرهای کشور حتی یک ناشر هم فعالیت نمی‌کند یا تعدادشان انگشت‌شمار است. این ناشران نیز می‌توانند با عضویت درتعاونی یا اتحادیه‌ ناشران شهرهای بزرگی که همجورشان هستند، نظرات‌شان را در این تشکل ملی مطرح کنند تا در زمان مناسب بررسی شود. ​

نظر شما