شناسهٔ خبر: 10421 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیام معاون امور هنری وزیر فرهنگ به جشنواره تئاتر فجر

سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان گامی در این همراهی جایگاه مناسبی برای آغاز روند تعامل دولت با هنرمندان ارجمند عرصه تئاتر است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آورده است:

استقرار دولت تدبیر و امید در سایه مردم‌سالاری دینی که ارمغان سترگ انقلاب اسلامی است، مبین نقش تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز آگاهی عمومی است. اذهان روشن، تحلیل‌گر و آینده‌نگر جامعه، گذر از گردنه‌های خطیر تاریخی و اجتماعی را  با کم‌ترین هزینه به ظهور می‌رساند و توجه به هنر، به عنوان مولد، محرک اندیشه و مهم‌ترین رکن آگاهی‌بخشی جامعه، همواره در مرکز توجه دولتی خواهد بود که به فرهنگی بودن خود مفتخر باشد.

در این میان تئاتر به عنوان یکی از هنرهای پرمخاطب‌ و تاثیرگذار ، مسئولیتی سنگین بر دوش دارد. چرا که می‌تواند  تماشاگر را در مواجه با  رویدادهای اجتماعی و حتی زندگی فردی‌اش او را صاحب تحلیل و خوانشی عقلانی و منطقی از پیرامونش کند، تا در مواجهه هر روزه با رویدادها به آگاهی بیش‌تری مجهز باشد. لازمه این امر نزدیکی بیش‌تر فرهنگ نخبه‌گرا و فرهنگ مردمی است که بی‌شک هنرمندان این عرصه بر لزوم تعامل و نزدیکی نخبگان و عامه مردم آگاهی داشته و توجه ویژه ای نیز دارند. مخاطبان آثار هنری گروهی سیال و در حال حرکت و در دوره‌های زمانی مختلف تربیت ‌شده و شکل می‌گیرند. البته  این رفتار تئاتر به سوی مردمی‌تر شدن حرکت می‌کند و دستیابی همگان به فرهنگ را تضمین و ایجاد فرهیختگی می‌کند. بر این اساس توجه به سلیقه تماشاگر دانای تئاتر، که در پی سرگرمی گذرا نیست، در یک رابطه دوسویه پویا به رشد کیفی هنر تئاتر نیز کمک می‌کند.

بی‌تردید مدیران فرهنگی نیز در کنار هنرمندان و پا به پای آنان در راه اعتلای فرهنگ و هنر ایران‌زمین گام برمی‌دارند و با تمام توان و بضاعت خود راه را برای فعالیت اندیشمندان و اصحاب فرهنگ و هنر هموارتر می‌کنند. سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان گامی در  این همراهی جایگاه مناسبی برای آغاز روند تعامل دولت با هنرمندان ارجمند عرصه تئاتر است.

و با این امید امروز به آغاز این رویداد ارجمند مینشینیم. لازم می‌دانم سپاس خویش را از کلیه دست اندرکاران و همکاران گرامی که در پدید آمدن این جشنواره نقش داشتند تقدیم حضورشان دارم و همچنین از مدیریت محترم سازمان منطقه آزاد نیز و همکاران گرامی شان که انجام حرکت آغازین را درک کردند تشکر و قدردانی نمایم  و موفقیت همه این عزیزان را در تدوام همکاری با این گونه حرکت های مهم هنری از خداوند بزرگ خواستارم.

نظر شما