شناسهٔ خبر: 10458 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین جلد کتاب «سوره‌های سرخ» رونمایی شد

جلد اول کتاب شهدای قرآنی «سوره‌های سرخ» که شامل زندگینامه، تصاویر و خاطرات ۱۱۴ شهید شاخص قرآنی است در نخستین یادواره شهدای قرآنی رونمایی شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ اولین یادواره شهدای قرآنی «سوره‌های سرخ» امروز چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه با حضور سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران، رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول الله و دبیر جشنواره، حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن گروسی رئیس شبکه قرآن و معارف سیما، حسن‌پور معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان و مدیران ۱۶ نهاد و سازمان قرآنی و ۲۰۰۰ نفر از خانواده شهدای قرآنی تهران برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی و خوش آمدگویی سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران و شعرخوانی صابر خراسانی آغاز شد.

در ادامه مراسم جلد اول کتاب شهدای قرآنی «سوره‌های سرخ» با حضور رحیم قربانی دبیر یادواره و رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله، سردار کاظمینی فرمانده سپاه، حجت‌الاسلام گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه، حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و مدیران قرآنی رونمایی شد.

این کتاب شامل تصاویر، زندگی‌نامه، خاطرات، دست‌نوشته‌ها، مصاحبه با خانواده شهدا، گفت‌وگو با همرزمان و... ۱۱۴ شهید شاخص قرآنی است که در این یادواره از جلد نخست آن رونمایی شد و در صورت تداوم روند برگزاری یادواره شهدای قرآنی جلدهای دیگر آن نیز منتشر خواهد شد.

این یادواره که سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله(ص) برگزار کننده آن است با همکاری شورای عالی قرآن، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن، سازمان دارالقرآن کریم، خبرگزاری بین‌المللی قرآنی، مرکز فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی، فرهنگسرای قرآن، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بسیج شهرداری تهران و مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.

نظر شما