شناسهٔ خبر: 10476 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هیئت مدیره انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه مشخص شدند

انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه در آغاز سومین سال فعالیت خود اعضای جدید هئیت مدیره‌اش را شناخت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ در دومین مجمع عمومی انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم که با حضور اساتید، پژوهشگران و طلاب فعال عرصه مهدویت در محل انجمن‌های علمی حوزه علمیه برگزار شد، اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند .

در ابتدا این مجمع حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی ربانی رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی با اشاره به فعالیت حوزه مهدویت پس از انقلاب اسلامی گفت: پس از انقلاب بزرگان حوزه درصدد سامان‌دهی این فعالیت‌ها برآمدند و انجمن علمی مهدویت نیز در همین راستا بوده است که مرکز تخصصی مهدویت، مؤسسه آینده روشن، پژوهشکده مهدویت، انجمن علمی مهدویت، واحدهای فرهنگی مسجد مقدس جمکران، بنیاد امام مهدی(عج)، مؤسسه موعود، موسسه تبلیغ امام زمان(عج) و نیز گروه مهدویت در المصطفی از جمله این نهادها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا مسئول انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انجمن مهدویت حوزه دوازدهمین انجمنی است که با ۱۲ عضو در حوزه علمیه تشکیل شد و طی دو سال اخیر فعالیت‌های گوناگونی داشته است، بیان داشت: انجمن‌های علمی نهادهای خودجوشی هستند که هیچ گونه حقوق و ردیف بودجه‌ای ندارند و اعضا هزینه‌هایش را تأمین می‌کنند.

آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه هم که در این مراسم حضور داشت طی سخنانی خواستار تدوین دائرة المعارف بزرگ مهدوی مشتمل بر تمام مباحث مربوط به امام زمان(عج) توسط گروهی از محققان و پژوهشگران مهدوی شد.

به گزارش فارس،‌ در ادامه هفت نفر اعضای هیئت رئیسه انجمن علمی مهدویت  از طریق رأی‌گیری مشخص شدند که به ترتیب آرا عبارتند از حجج اسلام خدامراد سلیمانیان، محمود اباذری، محمدصابر جعفری، رحیم‌ کارگر، محمدرضا فؤادیان، محمدتقی ربانی و علی مصلحی.

همچنین حجج اسلام موسی جوانشیر و سیدحامد شاهرخی به عنوان بازرس برای دوره جدید فعالیت انجمن علمی مهدویت حوزه انتخاب شدند، در همین راستا حجت‌الاسلام محمدتقی ربانی به عنوان رئیس هیئت مدیره و حجت‌الاسلام محمدصابر جعفری به عنوان نائب رئیس برگزیده شدند.

ناگفته نماند انجمن علمی مهدویت حوزه دارای بخش‌های مختلفی همچون آموزش، پژوهش، طرح و برنامه، ارتباطات و همکاری‌های علمی، گروه‌های علمی و اطلاع‌رسانی است و طی دو سال اخیر نشست‌های علمی گوناگونی با موضوعات خروج یمانی و تطبیق‌های معاصر، آسیب‌شناسی مهدویت، درنگی نو در باور‌های مهدوی، نش مهدویت در بیداری اسلامی، بررسی جریان‌های انحرافی احمدالحسن، فرزندان امام مهدی(عج) و نقش زمان و مکان در روزآمد سازی مهدوی‌باوری بر اساس تحولات منطقه را برگزار کرده است.

برپایی مناظره علمی با موضوع جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام و نیز اخبار حوادث آینده عراق و خاورمیانه در کنار اجرای طرح‌های پژوهشی همچون ممیزی دانش مهدویت، نیازسنجی مهدویت، تدوین کتاب در مورد جریان‌های انحرافی احمد حن و بیعتی دوباره با امام عصر(عج) از دیگر فعالیت‌های انجمن مهدویت حوزه علمیه به شمار می‌رود.

نظر شما