شناسهٔ خبر: 10510 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تمام دعواهای آموزش عالی در هفته جاری

افتتاح سردرب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ادامه تغییرات روسای دانشگاه‎ها، انتقاد رئیس یک دانشگاه از دعوت نشدن به نشست با رئیس جمهور، فوت یک استاد محبوب دانشگاه از جمله اخبار آموزش عالی در هفته جاری به شمار می‎آیند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر،؛ در هفته ای که گذشت، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تغییرات روسای دانشگاهها را ادامه داد؛ در این هفته سرپرستان دانشگاههای شیراز، یزد، تبریز، ارومیه و ۲ دانشگاه در شمال کشور منصوب شدند.

وزارت علوم روال این تغییرات را در هفته آینده نیز ادامه خواهد داد تا افراد معتمد خود را وارد بدنه مدیریتی آموزش عالی کشور کند.

فوت یک استاد محبوب دانشگاه

دکتر فاطمه شکوهی آذر استاد رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در این هفته به علت ابتلا به بیماری سرطان، درگذشت.

وی یکی از جوانترین استادان این واحد دانشگاهی بود و طی روزهای اخیر که بیماری اش شدت یافته بود امکان حضور در کلاسهای درس را نداشت.

چرخ دنده ها به دانشگاه امیرکبیر آمدند

در هفته جاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعد از ۵۰ سال و برای نخستین بار دارای سردرب شد.

این سردرب به گفته علیرضا رهایی - رئیس این دانشگاه نشان دهند ۵۰ چرخ دنده است که در واقع ۵۰ سال فعالیت این دانشگاه را نشان می دهد.

پس از افتتاح این سردرب، کیک بزرگ این نماد دانشگاه میان استادان و دانشجویان توزیع شد.

کار نمایندگان مجلس به شکایت از فرجی دانا کشید

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که کارت زرد هم به فرجی دانا هم داده اند، این هفته از وزیر علوم شکایت کردند.

به گفته یکی از این نمایندگان، اشتغال به تحصیل دانشجویان ستاره دار در دانشگاههای کشور و در واقع بازگشت این دانشجویان به آموزش عالی موضوع شکایت نبویان، طبیب زاده و کوچکی نژاد به کمیسیون اصل نود مجس عنوان شده است.

این طرح شکایت در جلسه آینده کمیسیون مذکور مورد بررسی قرار می گیرد.

انتقاد یک رئیس دانشگاه از عدم ملاقات با رئیس جمهور

رئیس جمهور که اواسط هفته جاری در نخستین سفر استانی اش وارد خوزستان شد ملاقاتی هم با نخبگان و استادان دانشگاههای خوزستان داشت.

حسن مروتی - رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن انتقاد از عدم دعوت رسمی از روسای دانشگاههای خوزستان اعلام کرد این مسئولان با واسطه وارد جلسه ای شدند که حتی وزیر علوم هم در آن شرکت داشته اما وزارت علوم هیچ اقدامی برای ورود روسای دانشگاههای این استاد به جلسه رئیس جمهور انجام نداده است.

ادامه دعوای وزارت علوم و دانشگاه احمدی نژاد

پس از انتشار خبری در این خصوص که دانشگاه احمدی نژاد باید برای رشته ها و دوره های خود از وزارت علوم مجوز دریافت کند، معاون این دانشگاه با صدور نامه ای برای وزیر علوم از روند در پیش گرفته شده انتقاد و اعلام کرد که این دانشگاه مجوزهای لازم فعالیت را از وزارت علوم دولت دهم دریافت کرده است.

در این باره حسین حسینی - مدیر کل دفتر گسترش نیز طی گفتگویی با خبرگزاری مهر اعلام کرد که این نامه، نامه ای رسمی تلقی نمی شود و در صورت ادامه این اقدامات توسط دانشگاه ایرانیان، وزارت علوم برخوردهای خود را آغاز خواهد کرد.

جضور طهرانچی جلسه نتیجه گیری را بهم زد

در این هفته وزرای علوم و نیرو به منظور تصمیم گیری در خصوص ادغام یا جداسازی دو دانشگاه صنعت آب و برق و شهید بهشتی جلسه ای برگزار کردند که قرار بود به خواست وزیر نیرو در این جلسه صرفاً دو وزیر حضور داشته باشند.

اما فرجی دانا، جعفر میلی منفرد و مهدی طهرانچی - رئیس دانشگاه شهید بهشتی را در این جلسه به همراه داشت که مورد انتقاد وزیر نیرو قرار گرفت و در نهایت به علت حضور طهرانچی و میلی منفرد هیچ نتیجه گیری صورت نگرفت.

نظر شما