شناسهٔ خبر: 10599 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«علی‌اکبر صالحی» به عضویت فرهنگستان علوم درآمد

در یکصد و پنجمین جلسه مجمع عمومی فرهنگستان علوم، علی‌اکبر صالحی، محمد رحیمیان و امیر البدوی به عضویت وابسته فرهنگستان علوم رسیدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ جلسه شورای گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم با حضور اعضای پیوسته گروه به ریاست محمدرضا عارف، رئیس گروه علوم مهندسی برگزار و حکم عضویت وابسته علی‌اکبر صالحی، محمد رحیمیان و امیر البدوی اعضای وابسته جدید گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم به آنان اعطا شد.

این انتصاب‌ها به اتفاق آراء به تصویب رسید و طی احکام جداگانه از سوی رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم، استادان نامبرده برای یک دوره چهار ساله به عضویت وابسته فرهنگستان منصوب شدند.

 

 

در ابتدای جلسه محمدرضا عارف در سخنانی ضمن تبریک به اعضای جدید گروه علوم مهندسی و اشاره به اینکه در انتخاب‌های فرهنگستان در کنار دانشمند بودن، نگاه راهبردی داشتن اعضا در سطح کلان نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد که با این نگاه ویژه اعضای فرهنگستان انتخاب می‌شوند و اظهار امیدواری نمود که فرهنگستان از حضور و همکاری اعضای جدید بیش از گذشته بهره ببرد.

 

 

 

پس از سخنان محمدرضا عارف، علی‌اکبر صالحی، رحیمیان و البدوی در سخنانی ضمن تشکر از فرهنگستان علوم، در خصوص آینده علم و توسعه کشور و نقش فرهنگستان علوم در پیشبرد دانش و فرهنگ سخنانی ایراد کردند.

در پایان مراسم احکام عضویت استادان جدید عضو گروه علوم مهندسی توسط عارف رئیس گروه علوم مهندسی به آنان اعطا شد.

نظر شما