شناسهٔ خبر: 10630 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هت تریک دن براون در بازار پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا

دن براون برای سومین بار از سال 2004 تاکنون موفق شد تا نام خود را به عنوان نویسنده پرفروش‌ترین کتاب سال در آمریکا به ثبت برساند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ «دوزخ» نوشته دن براون که داستانی امروزی با تکیه بر اشعار دانته در قرن چهاردهم است، در راس پرفروش ترین کتاب‌های آمریکا در سال ۲۰۱۳ قرار گرفت.

براون اولین بار با انتشار «کد داوینچی» در سال ۲۰۰۴ در راس فهرست پرفروش‌های آمریکا قرار گرفت و این موفقیت را یک بار دیگر در سال ۲۰۰۶ با اکران نسخه سینمایی این کتاب تکرار کرد.

این موفقیت موجب شد تا بلافاصله با انتشار «دوزخ» کمپانی سونی اعلام کند قصد دارد نسخه سینمایی این کتاب را با بازی تام هنکس در نقش نشانه‌شناس مشهور‌ هاروارد، در سال ۲۰۱۵ اکران کند.

در همین حال سال ۲۰۱۳ سال بزرگی نیز برای وورنیکا راث بود این نویسنده که اکنون ۲۵ سال دارد، موفق‌ترین نویسنده برای نوجوانان در سال ۲۰۱۳ لقب گرفت و با سه کتابش در ردیف ۱۵ کتاب اول همه فهرست‌های کتاب‌های پرفروش آمریکا جای گرفت.

کتاب این نویسنده با عنوان «واگرا» جایگاه دوم پرفروش‌های آمریکا را در تصرف خود گرفت. این کتاب جلد اول از سه گانه فانتزی/ ترسناک اوست. انتشار این مجموعه از سال ۲۰۱۱ شروع شد، اما در سال ۲۰۱۳ بیشترین موفقیت و توجه را نصیب خود کرد. نسخه سینمایی این فیلم با بازی شیلن وودلی و کیت وینسلت قرار است ماه مارس در سینماها اکران شود. سومین کتاب از این مجموعه با عنوان «هم پیمان» اکتبر سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این کتاب اکنون در جایگاه هشتم پرفروش‌های یو.اس.ای تودی جای دارد. دومین رمان از این مجموعه نیز «شورشی» نام دارد و سال ۲۰۱۲ منتشر شد و اکنون جایگاه پانزدهم پرفروش‌ها را به خود اختصاص داده است. ورونیکا راث فارغ التحصیل دانشگاه نورتوسترن است.

در فهرستی که یو.اس.ای.تودی از پرفروش‌ها ارایه کرده جف کینی با کتاب «خاطرات یک بچه ترسو» و با جلد هشتم آن با عنوان «بدشانسی» در جایگاه سوم قرار دارد. در این کتاب گرگ هفلی قهرمان ترسوی کتاب، ماجراهای جدیدی را تجربه می‌کند.

نیکلاس اسپارکز نیز با «بهشت امن» در جایگاه چهارم قرار گرفته است  جایگاه پنجم را جان گرین با کتاب «گناه ستارگان ما» در اختیار دارد. جان گریشام نیز با کتاب «ردیف درختان افرا» در جایگاه ششم قرار گرفته است.

در همین حال نشریه پرتیراژ یو. اس. ای. تودی اعلام کرد در سال ۲۰۱۳ کتاب‌های داستانی ۸۰ درصد از کتاب‌های پرفروش این نشریه را به خود اختصاص داده بودند که این رقم بالاترین رقم به دست آمده برای کتاب‌های داستانی از سال ۱۹۹۳ تاکنون است. تاکنون سال ۲۰۱۱ با داشتن آمار ۷۸ درصد در این زمینه رکورددار بود.

در راس کتاب‌های غیرداستانی سال ۲۰۱۳ کتاب «کشتن مسیح» نوشته بیل اورایلی و مارتین دوگارد جای دارد. این دو با کتاب «کشتن کندی» در سال ۲۰۱۲ همین موفقیت را به دست آورده بودند. 

نظر شما