شناسهٔ خبر: 10642 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رییس دانشگاه علامه: اختیارات به دانشکده‌ها بازگردانده می‎شود

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی از بازگرداندن اختیارات و مسئولیت‌های دانشکده‌ها به عنوان فصل جدید فعالیت‌های دانشگاه خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ حسین سلیمی در مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در سخنانی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های به اجرا درآمده در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و عمرانی دانشگاه در طی دوره‌ مدیریتی جدید اظهار داشت: در رویکرد جدید مدیریتی بازگردان و تقویت اختیارات و مسئولیت‌های دانشکده‌ها با جدیت دنبال خواهد شد و برنامه‌ریزی‌های لازم به این منظور در بخش‌های مختلف انجام شده است.

وی با تشریح مصادیق اقدامات انجام شده در این خصوص به اقدامات به عمل آمده در حوزه‌ آموزشی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر در زمینه جذب دانشجو به خصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی با رشد کمی بی‌رویه‌ای مواجه بوده‌ایم که این موضوع با توجه به عدم گزینش علمی اولیه، در حال حاضر تبدیل به بحران شده است.

سلیمی همچنین کاربردی نبودن موضوعات تحقیق و پژوهش‌ و پایان نامه‌های تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی را نیز یکی دیگر از معضلات آموزشی دانشگاه برشمرد و اضافه کرد: امیدواریم با تفویض اختیارات و مسئولیت‌ها به دانشکده‌ها و گروههای آموزشی بتوانیم این مشکلات را از سر راه برداریم.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه سخنانش با اشاره بر نقش سازنده و تأثیرگذار اعضای هیأت علمی در اداره‌ بهینه امور دانشگاه، خواستار مشارکت فعال آنان در روند بازیابی و بازنگری تفویض اختیارات به دانشکده‌ها شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم در زمینه‌ برنامه‌ریزی برای جذب اعضای هیأت علمی و بررسی صلاحیت‌های علمی آنان و نیز جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی بتوانیم زمینه‌های مشارکت فعال روسای دانشکده‌ها و اعضای گروه‌های آموزشی را فراهم نمائیم.

سلیمی در بخش دیگری از سخنانش بازاندیشی در ساختار گروههای آموزشی به منظور تأسیس گروه و رشته‌های جدید و اصلاح ساختار دانشکده را مورد تأکید قرار داد و افزود: در شرایط فعلی بسیاری از گروه‌های آموزشی ما نیازمند بازنگری و بازاندیشی هستند و باید در این خصوص اقدام مناسب به عمل آید.

سرپرست دانشگاه استفاده از دانش و تجربه استادان پیشکسوت و برجسته‌ی بازنشسته‌ی دانشگاه را مورد تأکید قرار داده و تصریح کردند: به منظور احیاء و تقویت برند دانشگاه و بالابردن سطح آموزش و رقابت کیفی با سایر دانشگاه‌ها، استفاده از این گنجینه‌های ارزشمند بسیار لازم است و باید براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شرایط بهره‌مندی از این پتانسیل‌ها در دانشکده‌ها فراهم گردد.

نظر شما