شناسهٔ خبر: 10648 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک نویسنده: در مورد بحث تبلیغات کتاب در تلویزیون باید کار نظری و فکری انجام شود

احمد شاکری گفت: جامعه ادبی ما سال‌ها منتظر بود تا صداوسیما به تبلیغ کتاب رسیدگی کند برای همین بازخورد گرفتن از مخاطبان باید مورد توجه قرار بگیرد. چون با بازخوردگیری می‌شود هدایت مخاطب را در دست گرفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از نسیم؛ احمد شاکری، نویسنده در خصوص بحث تبلیغات تلویزیونی کتاب گفت: در مورد بحث تبلیغات باید کار نظری و فکری انجام شود؛ در عرصه هنر و ادبیات برنامه های زیادی برگزار شده است ولی به واسطه اینکه پشتوانه ذهنی ندارند پس از مدتی ماهیت این برنامه ها تکراری می شود و عملا تاثیرگذاری خود را از دست می دهند؛ شما جشنواره های مختلف فرهنگی را ببینید که بعد از یک مدت کارکردهای اصلی خودشان را از دست داده اند.

وی در ادامه افزود: در ابتدا باید ببینیم آیا تبلیغ کتاب با تبلیغ کالا متفاوت است؟ و اینکه هدف ما از ترویج و تبلیغ کتاب چیست؛ بحث های نظری باید همراه با کارهای اجرایی انجام شود، تبلیغ کتاب باید مبتنی بر یک الویت بندی و ضرورت یابی در حوزه کتاب و کتاب خوانی باشد.

شاکری با بیان اینکه انتخاب کتاب ها برای تبلیغ به گونه ای باشد که فراگیری داشته باشد گفت: فراگیر بودن نه به معنای مشارکت زیاد بلکه به این معنا که بتواند مخاطبان زیادی را پوشش دهد، آثار خوب را برای تبلیغ انتخاب کند در غیر این صورت مورد استقبال مخاطبان قرار نمی گیرد.

وی مسئله بعدی که باید در بحث تبلیغ کتاب مورد نظر قرار بگیرد را بازخوردگیری دانست و تاکید کرد: جامعه ادبی ما سال ها منتظر بود تا صداوسیما به این حوزه رسیدگی کند برای همین بازخورد گرفتن از مخاطبان باید مورد توجه قرار بگیرد چون با این بازخوردگیری است که می شود هدایت مخاطب را در دست گرفت.

نظر شما