شناسهٔ خبر: 10706 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درس‌گفتار «تبارشناسی جریان‌های تکفیری معاصر» برگزار می‌شود

درس‌گفتارهای «تبارشناسی جریان‌های تکفیری معاصر» با تدریس حجت‌الاسلام احمد رهدار مدیر مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه از 16 بهمن ماه آغاز می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ بنیاد نظری جریان‌ تکفیری معاصر ریشه در آموزه‌های «وهابیت» دارد که امروزه از چنان تمایزاتی با دیگر فرق مذاهب اسلامی سنی ـ تا چه رسد به شیعه ـ برخوردار است که آن را در آستانه تأسیس یک مذهب جدید قرار می‌دهد.

جریان‌های مختلف ناشی از اندیشه وهابیت، به دلیل اشتراکی که در مبنا و هدف دارند، بر اقتضائات خاستگاه تاریخی متفاوت‌شان که مقتضی اتخاذ رویکردها و روش‌های متفاوتی است، فائق آمده و عمدتاً به روشی واحد عمل می‌کنند.

در این دوره، تلاش می‌شود تا علاوه بر دو جریان مشهور طالبان دیوبندی و القاعده عربستانی، خرده‌جریان‌های دیگر تکفیری در شبه‌قاره، آسیای شمالی (قفقاز و روسیه) و... مورد بررسی قرار گرفته و چشم‌انداز آن‌ها به‌ویژه از منظر انقلاب اسلامی و غرب مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

براساس این گزارش، درس‌گفتارهای حجت‌الاسلام احمد رهدار چهارشنبه‌ها ساعت ۱۴ تا ۱۶ از شانزهم بهمن ماه جاری به مدت چهار هفته در مؤسسه روزگار نو برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این جلسات می‌توانند به آدرس خیابان حافظ، بالاتر از تقاطع انقلاب، بن‌بست حیات، پلاک۱۲، طبقه دوم مراجعه کنند.

نظر شما