شناسهٔ خبر: 10741 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دوازدهمین شماره ماهنامه «حاشیه» منتشر شد

«حاشیه» دوازدهم با آثار و گفتارهایی از آقایان محمدمهدی میرباقری، ابوالقاسم علیدوست، حمیدرضا ملکی، محمد عالم‏‌زاده نوری، محمدمهدی ماندگاری، سیدحسین مومنی، حسن تونو و منصور ارضی منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ دوازدهمین شماره نشریه «حاشیه» با آثار و گفتارهایی از آقایان محمدمهدی میرباقری، ابوالقاسم علیدوست، حمیدرضا ملکی، محمد عالم‏زاده نوری، محمدمهدی ماندگاری، سیدحسین مومنی، حسن تونو و منصور ارضی منتشر شد. حاشیه در این شماره، سراغ مردی رفته که عمر خود را برای احیاء تراث شیعه وقف کرده است. حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد حسینی اشکوری در این شماره از نیاز شیعه به فهرست‌نویسی آثار گذشتگان می‌‏گوید و خاطراتی از حضور در کتابخانه‌های مهم دنیا نقل می‌‏کند و نکته‏‌هایی را از محضر مرحوم آقابزرگ تهرانی صاحب «الذریعه» بازگو می‌‏کند.

در حاشیه دوازدهم، به دو پرونده برمی‏‌خوریم. پرونده اول، «انگیزه تحصیلی و نشاط علمی» را مورد توجه قرار داده و ابعاد مختلف این مسئله کلیدی را بررسی کرده است. پرونده دوم نیز به «طلبه و منصب روضه‏‌خوانی» اختصاص یافته و به موضوعاتی چون روضه و شور و شعور، عاشوراپژوهی فقیهانه، روضه، راه رسوخ معارف در قلب، افتخار روضه‌خوانی پرداخته است.

«صدام در رادیو اعلام کرد: مدرسه اهل تسنن در قم را زدم!» عنوان خاطرات حجت‌الاسلام حسن تونو است و از بخش‌های خواندنی این شماره است؛ جوانی سنی مذهب که در دوران دفاع مقدس، برای جهاد علیه کفر جهانی، از اندونزی به ایران آمد و سپس شیعه شد و در حوزه علیمه قم به تحصیل پرداخت.

حاشیه در بخش طلبه ماه، چند فراز کوتاه از زندگی مرحوم حجت‏‌الاسلام رضا داودی را به تصویر می‌‏کشد که در دهه اول محرم امسال، در مناطق محروم اطراف زابل، به آسمان پر کشید.

همچنین داستان‌هایی از زندگی علامه سیدابوالحسن شعرانی و آیت‏‌الله‌العظمی میرزاجواد تبریزی زینت‌بخش این شماره از حاشیه هستند.

نظر شما