شناسهٔ خبر: 10760 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«بروس ویلیس» مستند سیاسی می‌سازد

بروس ویلیس برای تهیه کنندگی یک مستند سیاسی قرار داد امضا کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ بروس ویلیس برای تهیه کنندگی یک مستند سیاسی قرار داد امضا کرد. این مستند «تقاضای مردم» نام دارد و قرار است به آرمان‌های معترضان در مورد دموکراسی، حقوق بشر و آزادی بیان بپردازد. 

این فیلم مستند توسط تهیه کننده فیلم ارباب جنگ، میکل مک الوری و خود بروس ویلیس تهیه می‌شود. ماجراهای این مستند بر پایه انقلاب مصر است، جایی که احمد ماهر، نامزد جایزه صلح نوبل و موسس جنبش ششم آوریل، به سه سال حبس محکوم شده است.

جنبش جوانان ششم آوریل، گروه فیس‌بوکی مصری است که توسط احمد ماهر در بهار ۲۰۰۸ برای حمایت از کارگران شهر صنعتی المحله الکبری که برای اعتصاب در تاریخ ۶ آوریل برنامه داشتند، ایجاد شد. تا ژانویهٔ ۲۰۰۹ این گروه حدود ۷۰۰۰۰ عضو عمدتاً جوان و تحصیل‌کرده داشت که بیش‌ترشان تا پیش از آن در سیاست فعال نبودند؛ دغدغه‌های اصلی آن‌ها شامل نبود آزادی بیان، وجود خویشاوندسالاری در دولت و اقتصاد راکد کشور است. همچنین اعضای گروه چند راهپیمایی عمومی برای آزادسازی خبرنگاران دربند و اعتراضات مرتبط با جنگ غزه ۲۰۰۸–۲۰۰۹ در اعتراض به اسرائیل را سازماندهی کردند.

مستند تقاضای مردم، به جز مصر به اعتراضات اسپانیا و روسیه هم می‌پردازد. تهیه کنندگان این مستند هدف از ساخت آن را نشان دادن این موضوع دانسته‌اند که  مردم برای رسیدن به اهداف گروهیشان چه گونه با یکدیگر به تعامل می‌پردازند.  یکی از کسانی که در این مستند با او مصاحبه می‌شود هم جامعه شناس سرشناس یهودی و هوادار پر و پا قرص آنارکو- سندیکالیسم، نوام چامسکی است. گفته می‌شود این مستند پاییز ۲۰۱۴ پخش می‌شود و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ساندنس آینده میزبان این مستند است.

بروس ویلیس به جز تهیه این مستند، روایت آن را هم بر عهده دارد. ویلیس که بارها جوایز معتبر و مختلفی از جمله گولدن گلوب را برده است سال ۱۹۹۱ هم جایزه تمشک طلایی بدترین فیلمنامه سال را از آن خودش کرده است!

نظر شما