شناسهٔ خبر: 10811 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون آموزش: ادغام دانشگاه شهید عباسپور و شهید بهشتی خودسرانه بود

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادغام دانشگاه شهید عباسپور و دانشگاه شهید بهشتی را اقدامی خودسرانه عنوان کرد و گفت: در نخستین جلسات بعد از کمیسیون تلفیق این مساله با حضور مسئولان، موافقان و مخالفان بررسی می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ جواد هروی با اشاره به ادغام دانشگاه شهید عباسپور و دانشگاه شهید بهشتی گفت: بحث ادغام و انتزاع نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها براساس مصوبه مجلس برعهده مجلس است.

وی ادامه داد: در مقایس اجرایی کوچکتر، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که زیرنظر وزارت علوم قرار دارند باید براساس یک سازوکار کارشناسانه ادغام و انتزاع را صورت دهند.

عضو کمیسیون آموزش تصریح کرد: اگر در قبال ادغام و انتزاع صورت گرفته یک سری مشکلات ایجاد شود کمیسیون آموزش مجلس این را وظیفه خود می داند که در آن مساله ورود پیدا کرده و آن بررسی کند.

وی افزود:  چون قبل از اینکه ادغام دانشگاه شهید بهشتی و شهید عباسپور صورت گیرد هیچ مشورتی از مجلس گرفته نشد و این کار خودسرانه انجام شد از این حیث گله مند هستیم ولی اینکه آیا این کار درست بوده و آیا نقاط مثبت و منفی دارد درکمیسیون بررسی می شود.

هروی افزود: نقطه نظرات در خصوص ادغام این دو دانشگاه مختلف است جمعی از اساتید موافق و برخی دیگر مخالف هستند و قرار نیست ما فارغ از حد و حدود قانونی در این زمینه گام برداریم.

وی افزود: دانشگاه عباسپور که اززنجیره وابسته به وزارت نیرو است نباید به سرعت و بدون نظارت کارشناسی ادغام می شد.

نماینده کمیسیون آموزش تصریح کرد: بررسی این مساله در دستور کار کمیسیون قرار دارد و در نخستین جلسات بعد از کمیسیون تلفیق این مساله بررسی خواهد شد و در جلسه مذکور از مسئولان، مخالفان و موافقان دعوت می کنیم که به صورت کارشناسی مساله را بررسی کنیم.

نظر شما