شناسهٔ خبر: 10828 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تمدید مهلت ارسال آثار به همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی در المیزان

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان از برنامه‌ریزی برای برپایی هفت پیش‌نشست این همایش خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار همایش نیز تا پایان اسفندماه تمدید شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام حسن شکرالهی، دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان درباره برپایی این همایش گفت: این همایش به همت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، بیست مرکز داخلی و شش مرکز خارجی به مدت سه روز از ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه سال ۹۳ برپا خواهد شد.

وی برگزار کننده اصلی این همایش را گروه تفسیر و علوم قرآنی مؤسسه امام خمینی با کمک ۱۲ گروه دیگر علوم انسانی این مؤسسه به شمار آورد و گفت: اصلی‌ترین هدف برپایی این همایش شناسایی و تبیین اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان با توجه به حوزه‌های علوم اسلامی و انسانی است.

 

حجت‌الاسلام شکرالهی اظهار داشت: با توجه به اینکه تفسیر المیزان به مثابه یک دایرةالمعارف بزرگ اسلامی و شیعی به تمام معارف قران پرداخته و مرحوم علامه طباطبایی با آن افق بلند علمی، نفس پاک و قلب سلیم به لطف خدا موفق شدند که معارف قرآن را با روش تفسیر قرآن به قرآن عرضه کنند، متأسفانه اندیشه‌های این علامه بزرگوار ناشناخته مانده و ابعاد و زوایای علمی تفسیر المیزان تبیین نشده است.

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی برپایی این همایش زنده کردن و شناسایی و تبیین اندیشه‌های علامه در داخل و خارج از کشور است، افزود: محورهای این همایش بسیار گسترده و مفصل است به طوریکه تمام مباحث علوم اسلامی و انسانی را در بر دارد، به طور مثال بیش از ۷۰۰ محور فرعی برای همایش مشخص شده است و تمام محورها در سایت http://www.hanat.iki.ac.ir موجود است.

دبیر اجرایی همایش درباره فراخوان مقالات همایش گفت: فراخوان مقالات ابتدا در تابستان منتشر و مرحله دوم اواخر مهر ماه ابلاغ شد، مهلت ارسال آثار تا پایان دی ماه بود که به دلیل استقبال گسترده و تقاضای زیاد تا پایان اسفند ماه تمدید شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ مقاله برای همایش ارسال شده است، افزود: این مقالات به فارسی، عربی و انگلیسی ارسال می‌شود و ویژگی این مقالات نیز این است که چکیده و اصل مقالات را علاقه‌مندان می‌توانند همزمان به دبیرخانه ارسال کنند.

حجت‌الاسلام شکرالهی درباره پیش‌نشست‌های همایش علامه طباطبایی توضیح داد: با دو هدف فضاسازی علمی و فرهنگی در سطح کشور و تبیین شخصیت خود علامه پیش همایش‌ها و نشست‌های تخصصی هر ماهه تا شهریور ماه در تهران، مشهد و قم برپا خواهد شد که نخستین پیش همایش هفته گذشته با عنوان «نقش عقل و نقل در تفسیر قرآن از دیدگاه علامه طباطبایی» انجام شد، برخی از مقالات برتر در این پیش همایش‌ها ارائه می‌شود.

نظر شما