شناسهٔ خبر: 10853 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت مشارکت شخصیت‌های علمی در کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: با وجود تعداد زیاد کرسی‌های آزاداندیشی از بعد آماری تاکید می‌کنیم شخصیت‌های علمی باید مشارکت فعال در این کرسی‌ها داشته باشند تا بستر خلاقیت‌ها بیش‎تر فراهم شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ تحقیقات و فناوری، ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در نشست مشترک مسئولان وزارت علوم و نمایندگان مردم استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، گزارش کیفی از برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی ارائه کرده و مهم‌ترین برنامه خود را تشکیل اطاق فکر استادان برشمرد.

وی افزود: آنچه تا به حال وجود داشته این بوده که همه برنامه‌ها از مرکز به استان‌ها ارسال می‌شده است. بنای ما بر این است که این تعامل برعکس باشد.

هاشمی اضافه کرد: ما به دنبال آن هستیم که استادان ایده‌های خود را به ما بدهند و اولین گام در اجرای این برنامه، برداشته شد و قرار است که هر استان ماهیانه یک گزارش تحلیلی به ما ارائه کند، به این ترتیب ما در پایان سال از هر استان ۱۲ گزارش تحلیلی خواهیم داشت و از نظرات و محتوای اطاق فکر استادان بهره می‌بریم.

هاشمی، فعال کردن بخش جشنواره‌ها را از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانست و با اشاره به جشنواره حرکت، رویش و باران اظهار داشت: باید حداقل زمینه‌ها را فراهم کنیم تا شاهد جهش جدی در این زمینه از سوی دانشگاه‌ها باشیم تا دانشگاه‌ها بتوانند آثار هنری خود را بهتر منتشر کنند.

معاون وزیر علوم در رابطه با کرسی‌های آزاد اندیشی اعلام کرد: باوجود تعداد زیاد کرسی‌های آزاد اندیشی از بعد آماری، باز هم تاکید می‌کنیم که شخصیت‌های علمی باید مشارکت فعال در کرسی‌های آزاد اندیشی داشته باشند تا بستر خلاقیت‌ها بیشتر فراهم شود.

نظر شما