شناسهٔ خبر: 10910 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ذکر عنوان «پردیس خودگردان» در مدارک تحصیلی

علیرغم اعلام مسئولان پیشین وزارت علوم مبنی بر عدم درج عنوان «پردیس خودگردان» در مدارک تحصیلی، اما مدیر کل گسترش وزارت اعلام کرد این عنوان در مدارک دانش آموختگی قید می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسین حسینی با اعلام این خبر، گفت: بر اساس مصوبات شیوه نامه پذیرش دانشجو در پردیسهای خودگردان که مصوب دولت قبلی است، تاکید شده نوع و شیوه پذیرش دانشجو در پردیسهای خودگردان در زمان فراخوان باید به اطلاع داوطلبان رسانده شود.

وی ادامه داد: هر گونه تغییر در نحوه صدور مدرک باید با تغییر شیوه نامه همراه شود؛ در شیوه نامه فعلی نیز اعلام شده نوع و محل تحصیل باید در مدرک تحصیلی قید شود.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی با تاکید بر اینکه دانشگاهها باید این موارد را به صورت شفاف به اطلاع دانشجویان برسانند که حین تحصیل ابهامی ایجاد نشود، درباره اعتبار این مدارک، تاکید کرد: این پردیسها وابسته به دانشگاههای مادر کشور هستند؛ بر اساس قانون سه دانشگاه مادر استان یا دانشگاه تخصصی اجازه پذیرش دانشجو دارند و به تمام دانشگاهها مجوز راه اندازی این پردیسها داده نشده است. بنابراین اعتبار این دسته مدارک مورد تایید دانشگاه مادر و وزارت علوم است.

نظر شما