شناسهٔ خبر: 10912 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برومند: بدون سلاح نمی‌شود با تهاجم فرهنگی مبارزه کرد

حجت‌الله ایوبی رئیس، از لوکیشن «شهر موش‌ها 2» بازدید کرد وضمن گفت‎وگو با کارگردان، تهیه‎کنندگان و عوامل در جریان ساخت این فیلم سینمای قرار گرفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در این دیدار رییس سازمان سینمایی را محمد احسانی معاونت آثار سینمایی و سمعی بصری وزارت ارشاد، مجید مسچی رئیس موسسه سینما شهر و محمد حیدری مشاور هنری سازمان سینمایی همراهی می کردند.

مرضیه برومند با خوشامد گویی به معاونت سینمایی و همراهانش گفت: فیلم شهر موشها از لحاظ تکنیکی و ساخت عروسک ها و عروسک گردانی در دنیا منحصر به فرد و نمونه است. برومند با برشمردن دشواری های ساخت فیلم سینمایی شهر موشها گفت: تا اینجای کار راضی هستم اما باید خیلی دقت کنیم چرا که چند نسل با این فیلم خاطره دارند و همین کار مارا سخت تر می کند باید حواسمان باشد تا‌ به این خاطرات خدشه ای وارد نشود.

کارگردان این فیلم سینمایی با انتقاد از بی توجهی مسئولان سینمایی به سینمای کودک گفت:سینمای کودک محدود به جشنواره ها شده و تنها در زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک مورد توجه قرار می گیرد.  وی از معاونت سینمایی وزارت ارشاد خواست برای سینمای کودک اهمیت قائل شود.

برومند با بیان اینکه در ساخت فیلم شهر موشها به آموزش نسل جدید توجه ویژه داشته است، افزود: متاسفانه در سینمای عروسکی کمتر از ۲۰ عروسک گردان حرفه ای داریم در حالیکه در شهر موشها نزدیک به ۷۰ عروسک گردان حضور دارند که آنها را آموزش می دهیم تا برای آینده سینمای کودک متخصص تربیت شود.

در ادامه مرضیه برومند با بیان اینکه  فیلمنامه «شهرموشها»، فیلمنامه خیلی غنی‌ای است و دلم نمی‌آید چیزی را از آن حذف کنم افزود: تاکنون نزدیک به ۷۵ درصد از فیلم نامه فیلمبرداری شده است و امیدواریم تا پایان سال کار فیلمبرداری به پایان برسد.

مرضیه برومند سپس با بیان اینکه درباره سینمای کودک حرف های بسیاری دارد‌ خطاب به ایوبی گفت: به دلیل ضعف در تولید فیلم، بچه ها مشتری فیلم های بزرگسالان شده اند و این در فرهنگ ما هم تاثیر گذاشته است. امیدوارم شرایطی پیش بیاید که نه در شعار بلکه در عمل واقعا فکری به حال بچه‌ها کنیم. من اصلا ناراحت نمی‌شوم که بچه‌هایمان فیلم های روز دنیا را ببینند اما باید به ما هم امکان رقابت بدهند چون بدون سلاح نمی شود با تهاجم فرهنگی مبارزه کرد.

در ادامه ایوبی با  تشکر از کارگردان، تهیه کنندگان و دیگر عوامل شهر موشها  برای توجه ویژه به سینمای کودک  گفت: شهر موشها تبدیل به یک شاهکار سینمایی می شود. شما کار بزرگی انجام داده اید برای همین ملت و دولت پشتیبان شما است.

وی همچنین به شوخی گفت: همه ما امیدواریم که این موش‌های شما به داد ما برسند.

رئیس سازمان سینمایی افزود: پروژه «شهر موش‌ها۲» کار دشواری است اما مطمئنم که نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت. به سهم خودم تاکید می‌کنم که هر کار و کمکی که از دستمان بربیاید،‌ دریغ نمی کنیم.

در ادامه ایوبی و همراهانش از لوکیشن‌های اصلی «شهر موش‌ها» که در آشیانه هواپیما با  ۱۵۰۰ متر مساحت توسط محسن شاه‌ابراهیمی ساخته شده است دیدن کردند و منیژه حکمت درباره جزئیات شهر موشها به انها توضیح داد.

حکمت با بیان اینکه در ساخت شهر موشها اصول معماری ایرانی مدنظر بوده است گفت: شهر موشها شهر نمونه از نظر محیط زیست و فرهنگ است.

وی در ادامه محل رستوران کپل‌خان‌، مزون دوموش، موش‌نما‌(سینمای موش‌ها)، شفا موش‌خانه‌، اداره کل ژاندار موشی،‌ کافی‌شاپ کپل‌خان و کتاب فروشی شهر موشها را به میهمانان نشان داد و افزود: در ساخت شهر موشها همه جزئیات در نظر گرفته شده است.

حکمت در ادامه با تمجید از توانایی های مرضیه برومند در ساخت این فیلم اظهار داشت: خانم برومند در این فیلم اتفاقاتی را رقم زده‌اند که باعث می‌شود شهرموشها ماندگار شود. برای همین به نظر ما حضور خانم برومند برای سینمای ایران یک غنیمت است.

رئیس سازمان سینمایی سپس ضمن تشکر از عوامل این پروژه سینمایی خطاب به آنها گفت: فضای فیلم و لوکیشن شهر موشها خیلی زیبا، با نشاط  و جذاب است و مطمئنم که بچه‌ها از دیدن آن لذت می‌برند. با این شرایط مطمئنا مردم پس از دیدن فیلم شهر موشها با چهره خندان از سینما خارج می‌شوند.

در پایان این مراسم معاون وزیر ارشاد و کلیه عوامل این پروژه سینمایی عکس یادگاری گرفتند.

نظر شما