شناسهٔ خبر: 10968 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز ثبت‌نام بدون آزمون در 64 رشته دانشگاهی خلخال

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال گفت: با هدف توسعه آموزشی در شهرستان خلخال ثبت‎نام بدون آزمون در 64 رشته در دانشگاه آزاد اسلامی خلخال آغاز شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ حسین علیپور در خلخال اظهار داشت: شهرستان خلخال هم اکنون جز واحدهای بزرگ دانشگاهی در استان اردبیل محسوب می‌شود و در بیشتر رشته‌های دانشگاهی در حال تربیت دانشجو است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در رشته‌های تربیت معلم زبان و ادبیات فارسی‌، آموزش زبان انگلیسی، دینی و عربی، امور بانکی، مدیریت بازرگانی، امور دولتی، تربیت بدنی با گرایش مربیگری، ریاضی، علمی کاربردی شیمی، کاردان ایمنی صنعتی، کاردانی فنی برق و الکترونیک، معماری، علمی کاربردی کامپیوتر، تکنولوژی مرتع و آبخیزداری، اکتشاف معدن، تکنولوژی جنگلداری، الکترونیک، حسابداری، نقشه‌کشی معماری، کار‌های عمومی ساختمان، نقشه‌کشی طراحی صنعتی، مکانیک خودرو، پرستاری و مامایی، علوم صنایع چوب و کاغذ، علوم اجتماعی با گرایش برنامه‌ریزی و پژوهشگری، روانشناسی بالینی و عمومی و اقتصاد این واحد فعال است.

علیپور گفت: دانشگاه‌ آزاد اسلامی خلخال که در سال ۱۳۷۰ کار خود را با دو رشته کارشناسی مدیریت صنعتی و کاردانی کامپیوتر آغاز کرد هم اکنون در سال تحصیلی جاری این تعداد رشته دانشگاهی به بیش از ۷۰ رشته دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی رسیده است که نشان از تعهد دانشگاه آزاد به توسعه علمی و آموزشی جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی هم اکنون جزو منابع جوشان علم و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که موجب افتخارات عظیم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

علیپور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رشته‌های جدید راه‌اندازی شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال بیان داشت: در حال حاضر در بیش از ۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش شده و مشغول تحصیل هستند که تلاش برای دایر کردن رشته‌های دیگر در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری در اولویت دانشگاه آزاد اسلامی خلخال قرار دارد.

نظر شما