شناسهٔ خبر: 10979 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

مهر‎نامه

مهرنامه 33

فرهنگ امروز: شماره ۳۳ ماهنامه علوم انسانی مهرنامه در ۳۰۴ صفحه منتشر شد.

در این شماره مهرنامه می‎خوانیم؛ بازتاب، نقدها و نظرها درباره‎ی مهرنامه، در بخش بولتن، گفت‎وگو با فریدالعطاس با موضوع ابن‎خلدون، یادداشت محمد دولت‎آبادی پس از دیدار با روحانی، گفتارها: سیاست اجتماعی، علوم اجتماعی و الهیات گذار، از ابراهیم توفیق و ... موضوعاتی است که به تازه‎های اندیشه پرداخته است. در یاد، «گذار به دموکراسی اخلاق یا سیاست؟» با سخنانی از محمد سریع‎القلم، داریوش شایگان، سعید حجاریان و ... درباره پرونده‎ی ماندلا؛ هم‎چنین در بخش جهان، پدر علیه پسر، پرونده‎ای درباره اختلاف در جبهه اسلام‎گرایان ترکیه است که علی کالیراد، اسدا... اطهری، سیدعلی قائم‎مقامی و .... درباره آن به بیان آرای خود پرداخته‎اند.

هم‎چنین مهرنامه در بخش حافظه، گفت‎وگوی تفصیلی با ابراهیم یزدی دارد که به «اشتباه استراتژیک بازرگان» می‎پردازد.

در صفحه‎ی اقتصادی آن، مناظره مسعود نیلی و محسن رنانی درباره اقتصاد دولت روحانی با عنوان «نهادگرایی علیه آزادیخواهی» است که به بیان دیدگاه‎های خود پرداخته‎اند.

در صفحه‎ی ایران، با موضوع اولویت دیپلماسی بر دموکراسی؟ با سخنانی از محمدرضا تاجیک، هوشنگ امیراحمدی، غلامعلی خوشرو و محمد فاضلی، مهرنامه به این مقوله پرداخته است.

«شوخی روشنفکری دینی» حسین نصر، یادداشت اختصاصی بخش اندیشه مهرنامه است. هم چنین عمادالدین باقی، مقصود فراستخواه، سیدصادق حقیقت و .... به بیان دیدگاه‎های خود پیرامون این موضوع پرداخته‎اند.

ادبیات و داستان دودستگی از دیگر بخش‎های مهرنامه شماره ۳۳ است که پرونده‎ای است درباره مباحث در میان شاعران انقلاب با حضور: ساعد باقری، سهیل محمودی، علیرضا قزوه و ... .

مقالاتی از سیدجواد طباطبایی، رامین جهانبگلو، رسول نمازی و ... از دیگر گفتارهای این شماره مهرنامه است.

نظر شما