شناسهٔ خبر: 11025 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رشد فعالیت‌های فرهنگی در نیم‎سال آینده دانشگاه‌های کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: پیش‎بینی می‌کنیم در نیم‌سال آینده حجم قابل توجهی از فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها داشته باشیم و تعداد قابل توجهی کرسی آزاداندیشی با کیفیت بالا و مشارکت زیاد اساتید و دانشجویان برگزار شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سیدضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به رشد فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، گفت: پیش‌بینی ما این است که در نیم‌سال آینده حجم قابل توجهی از فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها داشته باشیم و تعداد قابل توجهی کرسی آزاداندیشی با کیفیت بالا و مشارکت زیاد اساتید و دانشجویان برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بهترین فرصت برای تضارب آرا به معنی واقعی کلمه و افزایش مشارکت دانشجویان در فضای منطقی و سازنده است، گفت: کرسی‌های آزاداندیشی سبب ارتقای فعالیت‌های آموزشی و علمی نیز می‌شود و ارزش‌گذاری دانشگاه نیز از نظر توان و سواد علمی ارتقا می‌یابد.

هاشمی اضافه کرد: تقویت کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند علوم انسانی را نیز تقویت کند زیرا مباحثی که محل چالش و گفت‌وگو قرار می‌گیرد با بهره‌گیری از دانش انسانی موجود در جامعه ارتقا می‌یابد و تضارب و رقابت سازنده میان صاحبان دیدگاه‌های مختلف در دانشگاه‌ها در چارچوب قانون انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار داشت: از طریق کرسی‌های آزاداندیشی دانشی که حمایت‌کننده این مباحث است یعنی علوم انسانی تقویت می‌شود و از این طریق پیوند میان دانشگاه و جامعه در حوزه فرهنگ تقویت می‌شود.

نظر شما