شناسهٔ خبر: 11048 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشریح جزئیات ثبت‌نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با تشریح جزئیات ثبت‌نام کارشناسی ارشد سال ۹۲ گفت: ثبت‌نام کارشناسی ارشد با آزمون و بدون آزمون از امروز از طریق سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد آغاز می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در نشست خبری صبح امروز گفت: داوطلبان کارشناسی ارشد از امروز تا سه‌شنبه ۱۵ بهمن می‌توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: هر داوطلب می‌تواند ۲۰ رشته‌محل را انتخاب کند ولی انتخاب‌ها فقط باید از یک مجموعه امتحانی باشد.

اقبالی اضافه کرد: این آزمون در ۳۱ حوزه امتحانی در روزهای هشتم، نهم و دهم خرداد ماه برگزار می‌شود.

رئیس مرکز آزمون اظهار داشت: همچنین داوطلبان می‌توانند حوزه امتحانی خود را با توجه به نزدیکی محل زندگی و کار خود انتخاب کنند.

ثبت‌نام دوره‌های بدون آزمون کارشناسی ارشد

اقبالی در رابطه با ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان ممتاز در دوره‌های بدون آزمون کارشناسی ارشد گفت: ثبت‌نام از متقاضیان بدون آزمون نیز از امروز آغاز می‌شود و داوطلبان باید برای ثبت‌نام در این دوره‌ها معدل کل حداقل ۱۷ داشته و جزء ۱۰ درصد فارغ‌التحصیلان برتر باشند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد گفت: این دسته از داوطلبان باید دوره کارشناسی خود را در مدت ۸ نیمسال و در صورت تحصیل در دوره ناپیوسته ظرف مدت ۴ نیمسال به پایان رسانده باشند.

به گفته اقبالی این دسته از داوطلبان باید رشته‌های انتخابی هم‌نام و متجانس با رشته دوره کارشناسی را انتخاب کنند و در هر سال تحصیلی تنها یک بار می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

رئیس مرکز آزمون گفت: اسامی پذیرفته‌شدگان دوره‌های بدون آزمون هفته اول اسفند ماه اعلام می‌شود.

اعلام نتیجه تکمیل ظرفیت ارشد ۹۲ از امروز

اقبالی اظهار داشت: نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز امروز اعلام می‌شود و داوطلبان می‌توانند در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هشتم و نهم بهمن ماه برای ثبت‌نام به واحدهای مربوط مراجعه کنند. حدود ۴۵ هزار نفر در این دوره پذیرفته شدند.

به گفته وی دانشگاه آزاد مجری ۴۶۴ رشته در بیش از ۳۰۰۰ رشته‌محل در مقطع کارشناسی ارشد است.

نظر شما