شناسهٔ خبر: 11050 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شاعران انقلابی و هنرمندان به رایزنی‌های فرهنگی می‌پیوندند

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: وظیفه اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تبیین گفتمان مبتنی بر اندیشه‌های امام راحل است بنابراین شاعران انقلابی و هنرمندان هم به رایزنان فرهنگی می‌پیوندند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ ابوذر ابراهیمی‌ ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره اهمیت توجه به گفتمان انقلاب اسلامی و صدور آن در سطح بین‌الملل گفت: بسیاری از فعالیت‌های ادبی و هنری سازمان فرهنگ و ارتبطات اسلامی در راستای گفتمان امام راحل قابل تفسیر و ارائه است و بنابراین ما وظیفه اصلی‌مان صدور انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه این وظیفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است که گفتمان انقلاب را به خارج از کشور صادر و همینطور در داخل تبیین کند، اظهار داشت: به اعتقاد من باید از همه ابزارهای گروه‌های هنری، فرهنگی، علمی و دینی استفاده کنیم، دست در دست هم گفتمان انقلاب را صادر کنیم همه باید در این وظیفه خطیر به یاری ما بیایند.

ابراهیمی‌ترکمان درباره این که آیا در انتخاب رایزنی‌های فرهنگی رویکردها تغییر خواهد کرد و از ظرفیت‌های هنرمندان و شاعران هم در این رایزنی‌ها استفاده خواهد شد، توضیح داد: به اعتقاد من تاکنون هم فعالیت رایزنان در کشورها خوب و مطلوب بوده است و البته باید بتوانیم از ظرفیت رایزنی‌ها کمال استفاده را ببریم در این راستا باید وظایف رایزنان بهتر تبیین و آموزش‌های آنها بیشتر شود. قطعاً در این مسیر به همه گروه‌های فکری همسو با نظام جمهوری اسلامی ایران همینطور شاعران انقلابی و دیگر هنرمندان نیاز داریم و از ظرفیت‌ همه استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار داشت: برگزاری جشن سالگرد انقلاب اسلامی ایران در مراکز رایزنی کشورها موقعیت مناسبی برای صدور انقلاب و فعالیت بهتر و بیشتر رایزنان فرهنگی است.

نظر شما