شناسهٔ خبر: 11129 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشاور معاون فرهنگی ارشاد: نگرانی‌ها درباره اداره کتاب همچنان ادامه دارد

مشاور علمی‌ ـ فرهنگی معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی پیرامون مشکلات پیش آمده برای ساختمان بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان توضیحاتی داد و از راهکارها سخن گفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ همایون امیرزاده، مشاور علمی‌، فرهنگی معاون فرهنگی درباره مشکلات پیش آمده برای ساختمان بنیاد ادبیات داستانی و اینکه مهلت یک ماهه برای تغییر مکان فعالیت بنیاد ادبیات داستانی تا چندی دیگر به پایان می‌رسد معاونت فرهنگی در این راستا چه برنامه‌ای دارد آیا در انتظار تلفیق با حوزه شعر هستید، گفت: مجموعه بنیاد ادبیات داستانی ناظر بر بخشی از فعالیت‌هایی است که از معاونت فرهنگی برون‌سپاری شده است

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون اگر موضوع تلفیق در میان باشد باید مراحل رسمی طی شود، افزود: بنیاد ادبیات داستانی باید مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشته باشد، ولی در مجموع نگاه معاونت بر تقویت بنیاد ادبیات داستانی به لحاظ ساختار و محتوا است.

مشاور علمی‌، فرهنگی معاون فرهنگی اضافه کرد: جزو برنامه‌های در دست اقدام و اولویت‌های معاونت فرهنگی موضوع بنیاد ادبیات داستانی است، تلاش این است تا ظرفیت‌هایی که در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان‌های مرتبط با ارشاد وجود دارد را شناسایی کنیم و از آنها بهره بریم، البته موضوع ساختمان هم یکی از دغدغه‌های ما است.

امیرزاده عنوان کرد: از نظر فضای فیزیکی در معاونت فرهنگی در حال حاضر شاهد تجمیع سازمانی هستیم، کما اینکه اکنون دو مجموعه اداره کل در ستاد حضور ندارند، (اداره کل مطالعات و برنامه ریزی و اداره کل مجامع). تعدد ساختمان‌ها و پراکندگی مجموعه‌های وابسته به معاونت فرهنگی از مسایلی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در پاسخ به اینکه نهایتا تکلیف چه خواهد شد با به اتمام رسیدن فرصت یک ماهه بنیاد به چه مکانی نقل مکان خواهد کرد، ابراز داشت: بررسی‌های گسترده را در حال انجام هستیم و طی این مدت به تصمیمات و نتایج خوبی خواهیم رسید تا نهال نوپای شکل گرفته نتیجه خوبی داشته باشد.

مشاور علمی‌، فرهنگی معاون فرهنگی درباره اینکه برخی از نویسندگان قصد نوشتن نامه به وزیر ارشاد، معاون فرهنگی و حتی شهردار را داشتند تا به این مهم رسیدگی کنند و این خانه برای اهالی ادبیات و داستان حفظ شود، گفت: به عنوان یک بخش مهم و قابل توجه برای معاونت فرهنگی انشاءالله به سمت رفع مشکلات بنیاد حرکت می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه یعنی تا به اتمام رسیدن فرصت یک ماهه ساختمان جدید به بنیاد می‌دهید، توضیح داد: هم در بحث محتوا و هم ساختار ایده‌هایی را احصا کرده‌ایم که بزودی به نتیجه خواهد نشست، چرا که نگاه بر حل مشکلات این مجموعه متمرکز شده است.

ساختمان بنیاد ادبیات داستانی هفته گذشته با شکایت مالک اصلی ساختمان در خیابان نجات‌الهی و ساکنان، پلمب شد اما روز گذشته با تلاش فراوان فک پلمب صورت گرفت، ولی نگرانی‌ها همچنان ادامه دارد چرا که تنها 30 روز به متولیان مهلت داده شده تا به مکانی جدید نقل مکان کنند.

نظر شما