شناسهٔ خبر: 11141 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آموزش زبان انگلیسی به کمک قرآن مجید

کتاب «آموزش دستور زبان انگلیسی با استفاده از آیات قرآن مجید» به قلم زهرا آقامحمد شیرازی، تنها کتابی است که در آموزش زبان انگلیسی از آیات قرآن استفاده کرده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛  این کتاب برای استفاده علاقه‌مندان یادگیری دستور زبان انگلیسی به ویژه دانشجویان رشته الهیات در گرایش‌های مختلف نگاشته شده است. 
کتاب «آموزش دستور زبان انگلیسی با استفاده از آیات قرآن مجید» همچنین قابلیت استفاده توسط علاقه‌مندان به یادگیری دستور زبان انگلیسی در کشورهای دیگر را نیز دارد و از این کتاب می‌توان به عنوان منبع درسی و خودآموز برای آموزش ربان انگلیسی استفاده کرد. 
زهرا آقامحمد شیرازی با توجه به داشتن ۲۴ سال تجربه تدریس زبان انگلیسی و با هدف یادگیری دستور زبان انگلیسی و انس بیشتر با قرآن برای انگلیسی زبان‌ها اقدام به نگارش چنین کتابی کرده است. 
در این کتاب برای معرفی ساختارهای زبان انگلیسی از ترجمه‌های آیات قرآن مجید استفاده شده است و همچنین در انتخاب آیات نکته های بسیاری لحاظ شده و صرف این‌که در ترجمه آیه‌ای ساختار موردنظر به کار رفته، آن آیه انتخاب نشده است، بلکه در ابتدا برای هر ساختار چند آیه که ترجمه آن‌ها شامل ساختار موردنظر باشد، انتخاب و سپس از میان آن آیات یک یا تعداد بیشتری آیه برگزیده شده است. 
از آن‌جا که در هر مثال ساختار موردنظر به صورت برجسته نشان داده شده است، کسانی که به صورت خودآموز از این کتاب استفاده می‌کنند به‌راحتی مطالب آن را می‌آموزند. 
اثر حاضر در ۱۴ فصل با عنوان‌هایی مانند «اقسام کلمه و تقسیم‌بندی آن‌ها»،«مروری بر عناصر اصلی جمله»،«زمان‌های مختلف»،«انواع جمله» و «نحوه تطابق عناصر مختلف جمله» تمامی مباحث دستور زبان انگلیسی را بیان کرده است. 
کتاب «آموزش دستور زبان انگلیسی با استفاده از آیات قرآن مجید» به قلم زهرا آقامحمد شیرازی با شمارگان هزار نسخه، در ۳۲۸ صفحه و به بهای ۱۵۰ هزار ریال برای نخستین بار از سوی انتشارات نیاز دانش منتشر شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما