شناسهٔ خبر: 11161 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل نخستین اتاق فکر دانشگاهی استان البرز

استاندار البرز از راه‌اندازی و تشکیل نخستین اتاق فکر دانشگاهی این استان با حضور اساتید و روسای دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سید طاهر طاهری در کرج اظهار داشت: در دنیای امروز دانش مدیریت با گذشته تفاوت‌های بسیار زیادی پیدا کرده و لازمه مدریت مدرن بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و نظرات مختلف است.

وی تصریح کرد: در این میان بهره‌مندی از دیدگاه‌های جامعه دانشگاهی و نخبگان برای رسیدن به یک تصمیم مدبرانه، با تدبیر، منطقی، صحیح، علمی، کارشناسی حائز اهمیت و بسیار ضروری است.

* البرز در حال تبدیل شدن به قطب دانشگاهی کشور است

عالی‌ترین مقام اجرایی در البرز با اشاره به وجود دانشگاه‌های معتبر در این استان اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه‌های بسیار خوبی البرز فعال هستند که وظیفه پرورش دانشجویان مستعد، پژوهشگر و نخبه را بر عهده دارند.

طاهری تصریح کرد: وجود این تعداد دانشگاه از جمله پردیس کشاورزی، دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای، علمی و کاربردی و هنر در البرز و ده‌ها مرکز دانشگاهی یکی از نقاط قوت استان به شمار رفته و البرز در حال تبدیل شدن به قطب دانشگاهی کشور است.

وی بیان داشت: در حوزه مدیریت البرز ضروری است تا از توان فکری و علمی دانشگاهیان استان بیشترین استفاده را ببریم و در حال حاضر این نیاز که با تشکیل اتاق فکری متشکل از دانشگاهیان البرز، کمک فکری به مدیران ارائه شود، بیش از گذشته احساس می‌شود.

استاندار البرز اشاره کرد: در همین راستا طرح تشکیل و راه‌اندازی نخستین اتاق فکر دانشگاهی البرز با حضور روسای دانشگاه‌های مستقر در این استان تدوین و نهایی شده و کمیته راه‌اندازی شده است.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر چندین اتاق فکری اصلی و فرعی در داخل و خارج استان البرز تشکیل شده و به مدیریت عالی‌ استان کمک و مشاوره می‌دهند و اتاق فکر دانشگاهی نیز به این جمع اضافه شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و نقطه‌ نظرات جامعه دانشگاهی استان به‌ویژه روسای دانشگاه‌ها بتوانیم در اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای استان بیش از پیش موفق باشیم.

نظر شما