شناسهٔ خبر: 11290 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه‎اندازی شورای سیاست‎گذاری کانون‎های مهدویت دانشگاه‎های کشور

معاون طرح و برنامه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: شورای سیاست‌گذاری کانون‎های مهدویت دانشگاه‎ها به همت نهاد رهبری در دانشگاه‎ها و به منظور حمایت، هدایت و نظارت بر این کانون تشکیل شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ مسعود دریس، معاون طرح و برنامه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری کانون‌های مهدویت دانشگاه، گفت: این شورا به همت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و به منظور حمایت، هدایت و نظارت بر کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسرکشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه نخستین جلسه رسمی این شورا چهارشنبه دوم بهمن‌ماه برگزار شد، خاطرنشان کرد: این جلسه باحضور نماینده نهاد مقام معظم رهبری، بسیج دانشجویی، وزارت علوم، وزارت بهداشت و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به منظور حمایت، هدایت و نظارت بر کانون ها برگزار شد.

دریس بااشاره به نخستین تصمیم این شورا، اظهارداشت: برگزاری گردهمایی دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسرکشور باهدف هم‌افزایی، هم اندیشی و هم‌فکری و همچنین تدوین راهبردها و ترسیم نقشه راه سوم و چهارم بهمن‌ماه نخستین برنامه و تصمیم شورای سیاستگذاری بود.

معاون طرح و برنامه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ادامه داد: در این گردهمایی از ۴۰۰ کانون مهدویت دانشگاه‌ها دعوت به عمل آمد و حجت‌اسلام قرائتی، رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، قریشی، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و پناهیان به ایراد سخن پرداختند.

وی با اشاره به دیگر تصمیمات شورای سیاستگذاری کانون های مهدویت، تصریح کرد: برگزاری ۴۰ دوره آموزش معارف مقدماتی مهدویت در دانشگاه‌های سراسرکشور، برگزاری ۷۰ همایش مهدوی با موضوعات مختلف، انتشار نشریه الکترونیکی برای دانشجویان، ارسال بسته‌های فرهنگی با محتوای مهدویت برای معرفت افزایی دبیران کانون‌ها و انتشار نشریه «امان» دانشجویی توسط دانشگاه‌ها از تصمیمات این شورا بود.

دریس از تمام دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسر کشور دعوت کرد تا با مراجعه به پورتال جامع مهدویت به نشانی http://mahdaviat.ir و ثبت نام و مراجعه به صفحه شخصی خود نسبت به تکمیل کاربرگ مجموعه‌ها و همکاران اقدام کرده و از تصمیمات شورا اطلاع پیدا کنند.

نظر شما