شناسهٔ خبر: 11297 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می‎شود

نخستین نشست کارگروه «سیاستگذاری بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران» با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ نخستین نشست کارگروه "سیاستگذاری بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران" در دفتر معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران و کارشناسان برگزار شد.

در این نشست که با حضور برزین ضرغامی، مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، محمدرضا پورمعین مدیر جمعیت قرآنی استان تهران، اصغر امیرنیا مشاور امور اجرایی، دکتر مصطفی عباسی مقدم مشاور پژوهش و برنامه ریزی معاونت و محمد مهدی عزیززاده سرپرست اداره کل تبلیغ و ترویج تشکیل شد، موضوعات اساسی مربوط به برگزاری نمایشگاه آتی قرآن کریم مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

بررسی تحلیلی و آماری نمایشگاه سال گذشته، رویکردهای اصلی نمایشگاه، نحوه مشارکت مؤسسات و تشکلهای قرآنی مردمی، راهکارهای افزایش کیفیت نمایشگاه و چگونگی دریافت دیدگاه های صاحب نظران درباره بهبود عملکرد نمایشگاه از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

حجت الاسلام حشمتی هم از همه صاحب نظران و فعالان قرآنی خواست تا دیدگاه ها و طرحهای خود را در خصوص کیفیت برگزاری، اولویتهای موضوعی و ترکیب بخشها و دیگر موضوعاتی که به موفقیت نمایشگاه در ارتقای فرهنگ قرآنی جامعه کمک می کند به شکلهای مختلف اعلام و در اختیار این کارگروه قرار دهند.

در این جلسه بر لزوم برنامه ریزی و استفاده از ایده های جدید تأکید شد.

دعوت  از صاحب نظران و علاقه مندان به فعالیتهای قرآن بخشی از مصوبات این جلسه بود تا آنها در قالب طرح، مقاله و ... ایده های نوین خود را برای تنوع بخشیدن به  فعالیتهای نمایشگاه قرآن کریم به معاونت قرآن و عترت اعلام کنند.

یکی دیگر از مسائلی که در نخستین جلسه ستاد برنامه ریزی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران مورد توجه جدی قرار گرفت، لزوم حضور پررنگ رسانه ها و خبرگزاری ها برای اطلاع رسانی مرثر و مفید بود.

در پایان هم مقرر شد جلسات این کارگروه با حضور جمعی از کارشناسان و مسئولان مرتبط به طور منظم برگزار شود تا ضمن دریافت و جمع بندی دیدگاه ها، برنامه ریزی و مقدمات برگزاری نمایشگاه آتی به نحو مطلوب صورت گیرد.

نظر شما