شناسهٔ خبر: 11301 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رویکردها و فرایندهای جاری فعالیت‎های قرآنی آسیب‎شناسی شد

ضرورت آسیب‎شناسی رویکردها و فرایندهای جاری فعالیت‎های قرآنی و راهکارهای عبور از وضعیت کنونی و تسهیل فرایندهای آموزش و پژوهش در نخستین جلسه «شورای آموزش، پژوهش و برنامه ریزی معاونت قرآن و عترت» بررسی شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ با توجه به اهمیت سیاستگذاری و برنامه ریزی سنجیده و همه جانبه فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و محتوایی قرآن، معاونت قرآن و عترت(ع) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین جلسه «شورای آموزش، پژوهش و برنامه ریزی معاونت قرآن و عترت» از سلسله نشستهای کارشناسی منظم و هدفدار با حضور کارشناسان مجرب و صاحب نظران از نهادهای مختلف قرآنی را برگزار کرد.

در نخستین جلسه «شورای آموزش، پژوهش و برنامه ریزی معاونت قرآن و عترت» دکتر اکبر ایرانی مدیر مرکز پژوهشی میراث مکتوب، دکتر محسن موسوی بلده مؤلف کتاب «حلیة القرآن»، دکتر محمدحسین فریدونی مدرس و پژوهشگر امور قرآنی، رضا سلامت پناه و مدیران معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

بررسی وضعیت موجود آموزشها و پژوهشهای قرآنی و تأکید بر پژوهشهای مرتبط با حوزه تبلیغ و ترویج، ضرورت آسیب شناسی رویکردها و فرآیندهای جاری فعالیتهای قرآنی و راهکارهای عبور از وضعیت کنونی و تسهیل فرآیندهای آموزش و پژوهش، تعیین اولویتهای اجرایی در حوزه آموزش، پژوهش و برنامه ریزی فعالیتهای قرآنی و همچنین ضرورت نظارت بر بودجه فعالیتهای قرآنی و چگونگی استفاده بهینه از آنها در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

در این جلسه همچنین آسیب شناسی برنامه ها و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در گذشته و ارتقاء کیفیت فعالیتها مورد بحث قرار گرفت و راهکارهای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران مورد توجه قرار گرفت.

 

نظر شما