شناسهٔ خبر: 11302 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حواشی آغاز توزیع کارت‌های کاخ جشنواره فیلم فجر

کارت‌های اهالی رسانه و مهمانان کاخ جشنواره‌ی فیلم فجر در حالی توزیع شد که با وجود تفاوت‌های مثبتی که نسبت به سال‌های قبل دارد اما حاشیه‌های قابل تاملی هم در جهت منفی دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ دست‌اندرکاران جشنواره‌ی سی‌و دوم فیلم فجر از ماه‌های قبل از برگزاری این رویداد تاکید داشتند که قطعا برنامه‌ریزی برای حضور مهمانان و رسانه‌ها در کاخ جشنواره‌ی فجر برج میلاد امسال به‌گونه‌ای خواهد بود که حاشیه‌های سال‌های قبل در برج میلاد تکرار نشود، به همین دلیل با گروه‌های بندی مهمانان حاضر در برج میلاد، مکان‌های دسترسی هرگروه را مشخص کردند.

هم‎چنین کارت انجمن منتقدان با کارت خبرنگاری از لحاظ امکانات دسترسی تفاوتی ندارد اما یک فرد فعال رسانه‌ای پس از سال‌ها فعالیت در حوزه‌ی خبر، علاقه‌مند است که به‌عنوان خبرنگار رسانه خود در جشنواره حضور یابد.

در این دوره کارت‌های جشنواره در ۱۹ گروه دسته‌بندی شده‌ و برای هر گروهی دسترسی‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است.

گروه اول «staff» است که دارندگان این کارت می‌توانند از ورودی اولیه کاخ رد شوند و از بازار فیلم، سالن پذیرایی بازار فیلم و سالن اکران میهمانان خارجی استفاده کنند.

گروه دوم «Jury» هستند که این‌ها نیز به همراه گروه سوم «Festival» از مزایای گروه اول برخوردار هستند. گروه چهارم و پنجم «Market» و «Press» هستند که این مهمانان خارجی از بازار فیلم،‌ سالن پذیرایی بازار فیلم و سالن اکران مهمانان خارجی می‌توانند استفاده کنند.

گروه‌های دیگر تقسیم بندی این دوره جشنواره به «سینمای ایران»‌، «هیات انتخاب»، «هیات داوری»،‌«میهمانان ویژه»،‌«پلاتینوم»،«عوامل فنی رسانه»،«عکاس»،«خبرنگار»،«انجمن منتقدان»،«رادیو»،«تلویزیون»،«ستاد جشنواره»،«مدیران جشنواره» و «حراست» تعلق می‌گیرد.

از میان کارت‌های مختلفی که توزیع می‌شود،‌ تنها گروه‌های هیات انتخاب و داوری‌، اعضای ستاد جشنواره‌، مدیران جشنواره و حراست می‌توانند از همه بخش‌های جشنواره شامل ورودیه اولیه کاخ‌، سالن اصلی نمایش‌، بن پذیرایی‌، نشست خبری‌، سالن جنبی نمایش‌، بازار فیلم‌، سالن پذیرایی بازار فیلم‌ و سالن اکران مهمانان خارجی استفاده کنند.

برای خبرنگاران در این دوره دسترسی بازار فیلم ، سالن پذیرایی بازار و سالن اکران مهمانان خارجی با کارت‌هایشان امکان پذیر نیست. برای عوامل فنی رسانه‌ها نیز حضور در سالن اصلی نمایش ممنوع شده است.

همچنین در کارت جشنواره‌ی فیلم فجر نکاتی تاکید شده است که به نظر می‌رسد، نکات قابل تاملی است از جمله اینکه لطفا در زمان اکران فیلم از نگه داشتن صندلی برای فرد دیگری خوددداری کنید، لذا در صورت مشاهده این مورد تیم اجرایی سامانه موظف به توقیف کارت هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما