شناسهٔ خبر: 11309 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان سینمایی: سینما دانشگاه عمومی است

رئیس سازمان سینمایی در مراسم تجلیل از سازندگان سالن‌های سینما گفت: این باور باید در بین مردم پدید بیاید که سینما دانشگاه عمومی است و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

 به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ در مراسم تجلیل از سازندگان سالن‌های سینما که شامگاه روز گذشته با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الله ایوبی معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی، مدیران سینمایی و سینماگران در هتل لاله تهران برگزار شد، حجت‌الله ایوبی با تشکر از کسانی که در سال‌های طولانی چراغ سینمای ایران را روشن نگه داشتند گفت: یکی از مشکلات سینمای کشور این است که سینما و سینماسازی هنوز در دستور کار مردم قرار نگرفته و این باور باید در بین مردم پدید بیاید که سینما دانشگاه عمومی است و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: قبل از مراسم با آقای پوراحمد صحبت می‌کردم و ایشان گفتند که چقدر با زحمت کار جدیدشان را آماده کرده‌اند و آن وسواسی که سینماگران ما برای ساخت فیلم به کار می‌گیرند و لحظه به لحظه کارشان نشان احترامی است که برای مردم قائل هستند حداقل انتظارشان این است که این فیلم‌ها در سالن‌های خوب و استاندارد دیده شود. امید آنها این است که سالن‌ها به روز شوند و در یک فضای خوب شاهکارهای سینمای کشور دیده شود.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: بنابراین جلسه امشب را جلسه مهمی می‌دانیم و می‌خواهیم تقدیر کنیم از کسانی که بدون هیچ چشم‌داشتی در عرصه سینما سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به آنها می‌خواهیم بگوییم جامعه سینما و مدیران سینمایی قدردانی زحمات شما هستند چراکه با این اقدام به جمع اهالی فرهنگ و هنر کشور پیوسته‌اید و امروز برچسب فرهنگ‌سازی دارید.

وی افزود: آقای جنتی جلسه بسیار مهمی در مجلس داشتند اما حضور در این حرکت فرهنگی را در اولویت قرار دادند.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: فردا روز سینما سلام است و با همکاری خوبی که با تهیه‌کنندگان و خانه سینما صورت گرفته مردم ایران می‌توانند رایگان به سینما بروند و فیلم ببینند که می‌تواند قدم مهمی برای آشتی مردم با سینما باشد.

در ادامه این مراسم محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما با تقدیر از برگزاری چنین نشستی به نمایندگی از جامعه اصناف سینمای ایران گفت: آقای ایوبی در این مدت کوتاه زحمات زیادی برای سینما کشیده‌اند و قدم‌های خوبی برای رونق دوباره سینمای ایران برداشته شده است و البته از دوستان و بزرگانی که در این حرکت سالن‌سازی شرکت کردند به نوبه خودم و جامعه اصناف سینمای ایران تشکر می‌کنم.

وی افزود: هر وقت در مورد سالن‌سازی صحبت می‌کنیم ناخودآگاه زبانمان به سمت مرثیه‌خانی می‌رود و البته این حرکت نامتوازن فقط به سالن‌سازی برنمی‌گردد اما همیشه سوال می‌شود که چرا سالن‌سازی صورت نمی‌گیرد در حالی که این همه سرمایه و منابع وجود دارد و سوال اینجا است که چه چیزی باعث می‌شود این اتفاق نیفتد.

عسگرپور ادامه داد: خیلی از مسائل فرهنگی که بعضی وقت‌ها برخی از همکاران ما بر این طبل می‌کوبند که سینمای ایران به لحاظ فرهنگی وضعیت خوبی ندارند باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران از حضور در این عرصه منصرف شوند و از سوی دیگر ما هیچ استراتژی مشخصی در عرصه سینما نداریم و اگر می‌خواهیم شاهد رونق دوباره سینما باشیم باید سالن‌سازی جدی گرفته شود.

مدیرعامل خانه سینما خاطرنشان کرد: نمونه موفق سالن‌سازی شهرداری تهران است و هر وقت شهرداری تهران خوب عمل کرده ترتیب خود را بر روی دیگر شهرها گذاشته است بنابراین دولت و شهرداری باید در این موقعیت قرار گیرند که استراتژی داشته باشیم تا سال آینده که دوباره در چنین جمعی حضور داشتیم مرثیه‌خوانی نکنیم و به جای آن برای وضعیت سینما مولودی‌خوانی کنیم.

نظر شما