شناسهٔ خبر: 11326 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین گفته‌های رئیس سازمان سینمایی در آستانه جشنواره فیلم فجر

رئیس سازمان سینمایی در خصوص نامه نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر عدم حضور برخی از فیلم ها در جشنواره فجر، گفت: دغدغه و نگرانی در حوزه فرهنگ و جشنواره فجر در بخشی از جامعه از جمله مجلس هم وجود دارد. به هر حال آقایان فیلم‌هایی را هنوز ندیده‌اند اما دغدغه کلی‌شان در این زمینه را اعلام کردند و ما نیز قدردان هستیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ رئیس سازمان سینمایی پس از پایان مراسم تجلیل از سازندگان سالن‌های سینما با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داد..

ایوبی در خصوص اینکه شعار محوری دولت امید است و از ابتدای حضورش در سازمان سینمایی بر مسئله امید تأکید کرده است و این امید در سینما قرار است چگونه در برنامه‌ سازمان سینمایی امتداد داشته باشد با وجود واکنش برخی از سینماگران به سخنان رئیس جمهور گفت: جامعه سینمایی به اعتقاد من از مسئله امید و ترویج امید در سینما استقبال کرده است و به هر حال در فضای سینمایی کشور اهالی سینما اهل فکر و اندیشه هستند و نظرات خود را ارائه می‌دهند اما برای ایجاد سینمای امید که امید به زندگی و امید به آینده را در بین جوانان تقویت می‌کنند مجموعه‌ای از عوامل باید دست به دست هم بدهند و سینماگران نیز باید امیدوار  و شاد باشند تا در یک فضای امیدبخش سینمای ما بتواند برای مردم فیلم‌های خوب بسازد با ساخت فیلم‌هایی که با نشاط و انگیزه امید به زندگی را به مردم عرضه کند و ما از کسانی که در مسیر سینمای عمومی حرکت می‌کنند حمایت می‌کنیم.

ایوبی بعضی از انتقادات کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به حضور بعضی از فیلم‌ها در جشنواره فجر، پیش از دیده شدن آن فیلم‌ها، افزود: سینما و مصالح آن برای ما مهم است و دل‌مان می‌خواهد جشنواره‌ای بدون حاشیه یا کم حاشیه‌تری داشته باشیم. می‌دانم اعضای کمیسیون فرهنگی که همکاری خیلی خوبی با ما دارند، دغدغه‌هایی دارند. بیان این دغدغه‌ها به نوعی یادآوری بود و ما نیز گفتیم که نگران نباشند.

رئیس سازمان سینمایی همچنین در خصوص نامه نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر عدم حضور برخی از فیلم ها در جشنواره فجر، اظهار داشت: دغدغه و نگرانی در حوزه فرهنگ و جشنواره فجر در بخشی از جامعه از جمله مجلس هم وجود دارد. به هر حال آقایان فیلم‌هایی را هنوز ندیده‌اند اما دغدغه کلی‌شان در این زمینه را اعلام کردند و ما نیز قدردان هستیم.

ایوبی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر تعیین و تکلیف اعضای شورای عالی سینما و اینکه با توجه به ظرفیت مناسب این شورا با حضور رئیس جمهور قرار است چه زمانی اعضای جدید آن اعلام شوند، گفت: شورای عالی سینما ظرفیت بسیار خوبی است و پس از جشنواره فیلم فجر اعضای شورای عالی سینما اعلام خواهند شد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی براینکه آیا برای جشنواره فیلم فجر از نهادهای بیرونی اعمال فشار صورت گرفته است یا خیر که برخی فیلم‌ها حضور داشته باشند یا خیر گفت: به هر حال دغدغه‌ای است که در بخشی از جامعه ما و حتی بین نمایندگان وجود دارد و نمایندگان این دغدغه‌ها را به ما اعلام کردند و ما به آن احترام می‌گذاریم.

رئیس سازمان سینمایی همچنین در خصوص راه‌اندازی خبرگزاری سینمایی توسط بنیاد سینمایی فارابی و اینکه آیا بهتر نیست چنین مبلغی صرف تولید در سینمای ایران شود، گفت:‌اولویت اول و اصلی فارابی همانطور که مهندس جعفری‌جلوه در مراسم معارفه خود اعلام کردند کمک به ساخت و تولید است و سامان دادن به وضعیت تولید در سینمای کشور و به طور حتم طرح راه‌اندازی خبرگزاری سینمایی فارابی در همین راستا است و غیر از نبوده و نخواهد شد و قرار هم نیست این خبرگزاری تنها خبرهای فارابی را منتشر کند و متعلق به همه سیمنای ایران خواهد بود.

وی همچنین در مورد اینکه آیا عملکردش در سازمان سینمایی به گونه‌ای خواهد بود که 4 سال آینده دوباره چنین جمعی تشکیل شود و از سالن‌سازان تقدیر به عمل آید،‌گفت: انتظار من این است حتماً چنین اتفاقی صورت گیرد و اگر سینما یک قدم به جلوتر بروم ما تجلیل شده‌ایم.

ایوبی همچنین در پاسخ به سؤالی که با توجه به رویکرد گذشته حوزه هنری مبنی بر تحریم برخی فیلم‌های سینمایی و اینکه آیا با تغییر دولت مشکل حوزه هنری با فیلم‌ها برطرف شده است، یا خیر بیان داشت:‌ بنای ما بر تعامل و همکاری خوب و حوزه هنری است و برنامه‌ریزی به گونه‌ای بوده است که سازمان سینمایی و حوزه هنری عمل کنیم که یک هماهنگی کلی در سینما وجود داشته باشد.

رئیس سازمان سینمایی همچنین در پاسخ به سوالی که آیا رفتار حوزه هنری را تأیید می‌کند، یا خیر، گفت: ما قرار شد در مورد فردا صحبت کنیم و در مورد گذشته نباید بیش از این صحبت کرد.

ایوبی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه قرار بود برنامه‌های بلندمدت سینمایی اعلام شد و چه زمانی کار صورت خواهد گرفت، گفت: برخی از این برنامه‌ها اعلام شده است و برخی دیگر به مرور و پس از جشنواره فجر اعلام خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری که شایعه شده است فیلم سینمایی «معراجی‌ها» با نظر مستقیم او به بخش مسابقه جشنواره اضافه شده است، گفت: با توجه وضعیتی که معراجی‌ها پیدا کرد و اتفاق ناگواری که در پشت صحنه آن رخ داد و تلاشی که دست‌اندرکاران آن انجام دادند تا فیلم به جشنواره برسد منتظر بودیم تا فیلم آماده شود و این تصمیم هم از قبل توسط هیئت انتخاب گرفته شده و ما هم موافق بودیم که اگر با وجود همه مشکلات بتواند خودش را به جشنواره پیدا کند حتماً حضور داشته باشد.

رئیس سازمان سینمایی در خاتمه در پاسخ به سؤال مبنی براینکه آیا مشکل فیلم «آشغال‌های دوستی داشتنی»‌به کارگردانی محسن امیریوسفی برای حضور در جشنواره فجر حل خواهد شد یا خیر گفت: این فیلم به جشنواره نرسید و ما هم پنج‌شنبه در سازمان سینمایی یک نمایش ویژه برای اهالی مطبوعات داریم.

نظر شما