شناسهٔ خبر: 11349 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برندگان جایزه بخش‌ مواد تبلیغاتی در حاشیه‌هایی پررنگ‌ اعلام شد

هیچ کس فکر نمی‌کرد که بخش مواد تبلیغاتی جشنواره امسال هم درگیر حواشی شود. اما صبحت‌های خاص دو نفر از سینماگران این بخش را هم به حاشیه برد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ برندگان بخش مواد تبلیغاتی در افتتاحیه دیشب جشنواره فیلم فجر در تالار وحدت معرفی شدند. فرامرز قریبیان و سعید راد روی سن آمدند و جوایز را اهدا کرد.

پیش از اعلام اسامی برندگان جایزه مواد تبلیغی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، بیانیه هیات داوران این بخش خوانده شد.

در این بیانیه آمده است:

۱- رشد تعداد فعالین و شرکت کنندگان در این بخش نشان از توجه به این رشته دارد. هرچند که مواد تبلیغی در سینمای ایران در تراز فیلمهای سینمایی نیست و مسئولین باید به این نکته توجه کنند.

۲- مواد تبلیغی به معرفی جذاب فیلم و رنگ‌آمیزی فیلمهای سینمایی می‌پردازند.

۳- تغییرات بوجود آمده در فضای اطلاع رسانی کشور بر سینما هم سایه انداخته است، به همین دلیل بهتر است در سال آینده به بهترین مدیر طراحی تبلیغات و توزیع کننده برتر نیز جوایزی اهدا شود.

۴- از حوزه هنری به دلیل تلاش‌هایی که در زمینه مواد تبلیغاتی انجام شده است تقدیر می‌شود.

طراحی پوستر: 

 محمدحسین هوشمندی طراح پوستر "پل چوبی (انگلیسی)"،  بهزاد خورشیدی طراح پوستر "سر به مهر"، جواد آتشبازی طراح پوستر "روز روشن (انگلیسی)"، امیرشیبان خاقانی طراح پوستر "دربند" و بهزاد خورشیدی طراح پوستر "حوض نقاشی"، نامزدهای این بخش بودند

که دیپلم افتخار به امیرشیبان خاقانی رسید و سیمرغ بلورین وجایزه ویژه از آن بهزاد خورشیدی طراح پوستر «سر به مهر» شد.

خورشیدی در سخنانی کوتاه گفت: در همه عمرم الگوی من ابراهیم حقیقی بوده است و امتیاز بزرگی است که کسی را یک عمر دوست داشته باشی و حالا در کنارش باشی. 

نمونه‌فیلم و فیلم تبلیغاتی:

امبد جوان سازنده نمونه‌فیلم "خسته نباشید"، حسین جمشیدی گوهری و محمد شاه‌حسینی سازندگان فیلم تبلیغاتی "سر به مهر"، امیرشیبان خاقانی سازنده نمونه‌فیلم "جیب‌بر خیابان جنوبی"، مانی حقیقی سازنده نمونه‌فیلم "پذیرایی ساده" و سمیه میرشمسی سازنده نمونه‌فیلم "پله آخر" نامزدهای ابن بخش بودند.

دیپلم افتخار جشنواره به حسین جمشیدی گوهری و محمد شاه‌حسینی سازندگان فیلم تبلیغاتی "سر به مهر" رسید و سیمرغ بلورین این بخش از جشنواره نصیب مانی حقیقی سازنده نمونه‌فیلم "پذیرایی ساده" شد

مانی حقیقی از هایده صفی‌یاری تشکر کرد و گفت مجبورم از  منتقدان فیلمم، مسعود فراستی، سعید مستغاثی و خبرگزاری فارس تشکر کنم که باعث شدند فیلم مورد توجه قرار بگیرد. بعد از  صحبت‌های رئیس جمهور دیگر حرفی در مورد مسئولین حوزه هنری هم نمی زنیم و فقط به آنها می‌گوییم که شما را بخشیدیم اما دیگر از این کارهای نادرست نکنید.از از مدیران جشنواره هم می‌خواهم کمی با محسن امیریوسفی (کارگردان فیلم آشغال‌های دوست‌داشتنی) مهربانتر باشند.

عکس فیلم:

علی نیک رفتار با عکس­هایی از "فرزند چهارم"، جواد جلالی با عکس­هایی از "برلین منفی ۷"، سیدعبدالحسین موسوی با عکس­هایی از"تنهای تنهای تنها"، حبیب مجیدی با عکس­هایی از "من و زیبا" و حبیب مجیدی با عکس­هایی از "بشارت به یک شهروند هزاره سوم" کاندیدهای این بخش بودند.

با تحسین عکاسی درخشان تنهای تنهای تنها سیمرغ بلورین و جایزه نقدی جشنواره اهدا شد به جواد جلالی با عکس­هایی از "برلین منفی ۷".

سعید راد که برای هدای جوایز روی سن آمده بود هم در سخنان کوتاهی از برخی از بازیگران سینمای ایران  مثل بهروز وثوقی و فردین، دو هنرپیشه فیلم‌فارسی‌های قبل از انقلاب تقدیر کرد و آنها را ستون‌های سینمای ایران خواند که با واکنش هایی در تالار وحدت مواجه شد.یکی از این دو هنرپیشه بعد از انقلاب سال ۵۷ در ایران به آمریکا فراری شده بود.

در بخش دیگری از این برنامه از خانواده مرحوم جواد شریفی‌راد، مسئول طراحی جلوه‌های ویژه سینمای ایران که در حادثه انفجار در پشت‌صحنه «معراجی‌ها» جان باخته بود با حضور حجت‌اله ایوبی، محمدمهدی عسگرپور و مسعود دهنمکی تقدیر شد.

نظر شما