شناسهٔ خبر: 11356 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیگیری هرگونه شکایت دانشگاه‎ها از موسسات

معاون حقوقی وزارت علوم با تأکید بر اینکه این وزارتخانه بر برخورد با تخلفات موسسات فعال در حوزه آموزش عالی پافشاری دارد، گفت: هرگونه شکایت دانشگاه‎ها و موسسات آموزشی و پژوهشی را درباره تخلفات موسسات پیگیری و با تدوین لایحه از آن دفاع می‎کنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سعدالله نصیری قیداری با بیان اینکه دغدغه اصلی ما در وزارت علوم ارتقای کیفیت آموزش عالی است، گفت: یکی از مواردی که برای ارتقای کیفیت آموزش عالی باید به آن توجه کنیم، پرداختن به فعالیت موسساتی است که در حوزه آموزش عالی فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت: موضوع موسساتی که بدون مجوز فعالیت می کنند و یا موسساتی که مجوز دارند اما فعالیتهای غیرمجاز انجام می دهند به تازگی در شورای معاونین وزارت علوم مطرح شده و در آنجا تصمیماتی درباره آنها گرفته شده است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم گفت: قرار است در مواردی که برای برخورد با تخلف موسسات قانون داریم در چارچوب قوانین وارد عمل شویم و اقدامات لازم را انجام دهیم و در مواردی که خلاء قانونی داریم نسبت به تدوین لوایح اقدام کنیم.

وی تأکید کرد: برخی از موسسات تحت نظر دانشگاههای ما فعالیت می کنند از این رو به دانشگاهها تأکید کرده ایم که درصورت مشاهده تخلف در قالب کمیته های انضباطی و هیأت های انتظامی با آنها برخورد کنند.

نصیری با اشاره به اطلاعیه ای که دانشگاه شریف اخیرا درباره یکی از موسسات فعال در حوزه آموزش عالی به نام "مدرسان شریف" منتشر کرده است، گفت: بدیهی است که دفتر حقوقی وزارت علوم در صورتی که شکایتی از طرف دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی ارائه شود، پیگیری و از وقوع جرم و تخلف جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: این دفتر پیش از این نیز به موارد متعدد تخلفاتی که شکایت درباره آنها از سوی دانشگاهها مطرح شده بود، رسیدگی و لوایحی را برای دفاع در مراجع قضایی ارائه کرده و حکم قانونی نیز درباره آنها صادر شده است.

معاون حقوقی وزارت علوم اظهار داشت: در این مورد هم اگر دانشگاه صنعتی شریف شکایتی را به دفتر حقوقی ما ارائه دهد ما موظف هستیم که آن را پیگیری کنیم.

وی افزود: در صورتی که شاکی ادعا کند موسسه خارج از شرایط و شرح وظایفش اقدام کرده دفتر حقوقی با تدوین لایحه از شکایت دفاع می کند.

به گزارش مهر، پیش از این دانشگاه صنعتی شریف طی فراخوانی اعلام کرده بود که دانشجویان و نخبگان این دانشگاه که حقوق یا منافع آنها به دلیل تخلفات موسسه علمی آموزشی "مدرسان شریف" پایمال یا تضییع شده، می توانند در اسرع وقت گزارشات و شکایات خود را به دفتر حقوقی و امور قرادادهای دانشگاه ارائه و از مشاوره حقوقی کارشناسان حقوقی دانشگاه بهره مند شوند.

نظر شما