شناسهٔ خبر: 11362 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه هنر قرآنی ايران در ابوظبی آغاز شد

به همت رایزنی فرهنگی كشورمان نمایشگاه هنر ایرانی با عنوان «جایگاه قرآن کریم در هنر ایرانی» در تالار قصر الامارات شهر ابوظبی برگزار می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ ابوظبی پایتخت امارات عربی متحده شاهد برگزاری بزرگترین رخ داد هنر قرآنی جمهوري اسلامي ایران بود.

نمایشگاه هنر ایرانی با عنوان "جایگاه قرآن کریم در هنر ایرانی" به همت رایزنی فرهنگی ایران در ابوظبي و با همکاری مؤسسه فرهنگی آراد در بزرگترین تالار شهر ابوظبی (قصر الامارات) با حضور مقامات رسمی، علما و شخصیتهای دینی، فرهنگی، دیپلماتها و سفرای کشورهای خارجی مقیم امارات، سفیر  و رایزن فرهنگی كشورمان در ابوظبی برگزار و توسط شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان وزیر فرهنگ و جوانان امارات عربی متحده افتتاح شد.

وزیر فرهنگ امارات با مشاهده آثار فاخر هنری ارائه شده در اين نمایشگاه ضمن تجلیل از هنر ایرانی در گفتگو با خبرنگاران از تلاش رایزنی فرهنگی ایران تشکر و قدردانی كرد و اظهارداشت: آثار هنری عرضه شده در نمایشگاه بسیار فاخر و منحضر بفرد بوده و برگزاری این نمایشگاه گامی بسیار ارزشمند در جهت توسعه همکاریهای فرهنگی و هنری فیمابین جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده محسوب می شود.

شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان از هنرنمایی هنرمندان ایرانی نیز تفقد به عمل آورد.

در این نمایشگاه که در آستانه دهه مبارکه فجر و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت آثار هنرمندان برجسته کشورمان از جمله حمید عجمی، سلیمان سعید آبادی، امیر هوشنگ آقامیری، محسن فولادی عرضه شده است.

چهارجلد نفیس از قرآن کریم نیز در این نمایشگاه ارائه شده است.

ایرانیان در مسائل قرآنی هم گوی سبقت را از دیگران ربوده اند

همچنین در خبر دیگری از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آمده است: "احسن سخا"رئیس دانشگاه علوم القرآن جاکارتای اندونزی گفت: ایرانیان در مسائل قرآنی هم گوی سبقت را از دیگران ربوده اند.

برنامه تلاوت قرآن و اجرای تواشيح با حضور"احسن سخا"رئیس دانشگاه علوم القرآن جاکارتای اندونزی، حجه الاسلام و المسلین احمدی شاهرختی روحانی اعزامی از مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،ابراهيميان رايزن فرهنگي ايران ، استادان و دانشجویان خواهر "دانشگاه علوم القرآن جاکارتای اندونزی"برگزارشد.

برنامه با اجرای تلاوت قرآن و سرودهاي دانشجویان در مدح و ستایش پیامبر اعظم(ص)و اهل بیت(ع) آغاز شد.

در اين برنامه، "احسن سخا" با اشاره به چهار سفری که به كشورمان داشته است، پیشرفتهای جمهوري اسلامي ايران شگفت آور توصيف كرد.

وی گفت: این حدیث نبوی است که اگر علم در ثریا هم باشد، مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت. ایرانیان حتی در مسائل قرآنی هم گوی سبقت را از دیگران ربوده اند و من این را در نمایشگاه قرآن که هر ساله در ماه مبارک رمضان در تهران برگزار می شود، مشاهده كرده ام.

رئیس دانشگاه علوم القرآن جاکارتای اندونزی خواستار دعوت از ممتازین اين دانشگاه برای بازدید از نمایشگاه قرآن در ایران شد.

وي تأكيد كرد: تلاش خواهم کرد در اندونزی هم نمایشگاه قرآن را با کمک جمهوري اسلامي ايران برپا کنيم.

نظر شما