شناسهٔ خبر: 11364 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درس‎گفتار انديشه سياسی امام علی(ع) در نهج البلاغه برگزار می‎شود

به همت کانون اندیشه جوان درس‎گفتار انديشه سياسی امام علی(ع) در نهج البلاغه با تدریس دكتر فرزاد جهان‎بين برگزار می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ درسگفتار انديشه سياسي امام علي(ع) در نهج البلاغه با تدریس دكتر فرزاد جهان بين، استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار می شود.

سرفصلهاي اين درسگفتار عبارتند از:

مشروعیت، مقبولیت و ضرورت حکومت دینی
کارویژه های نظام سیاسی اسلام
ویژگیهای کاگزاران حکومتی
فرهنگ سیاسی 
سیاستگذاری
ابعاد و مفهوم عدالت
جریانهای سیاسی اجتماعی مارقین ـ ناکثین ـ قاسطین
وظایف و حقوق متقابل مردم و حکومت
تقابل و تعامل با قدرتهای بزرگ
 
اولين جلسه درسگفتار انديشه سياسي امام علي(ع) چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه از ساعت ۱۴ در كانون انديشه جوان به نشاني خیابان وصال شيرازي، كوي بهنام، پلاك ۱۹ آغاز می شود.

علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره تلفن ۸۸۹۸۹۸۹۳ معاونت فرهنگي كانون انديشه جوان، داخلي ۱۰۵ تماس حاصل کنند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۱۱-۱۳ ۱۰:۲۹روابط عمومی موسسه دارالحدیث 0 0

    موسسه دارالحدیث شش کتاب کودک با مضامین دینی منتشر کرد
    موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در راستای عمومی‌سازی مفاهیم دینی و ترویج سیره‌ی اهلبیت عصمت و طهارت، اقدام به نشر شش کتاب ویژه‌ی کودکان در موضوعات دینی و تاریخ زندگی اهلبیت کرده است. این شش کتاب شعر و داستان عبارتند از:
    «نوگل باغ پیامبر (ص)»؛ داستان زندگی امام حسن مجتبی (ع) نوشتۀ مجید محبوبی و تصویرگری حسین آسیوند برای گروه سنی ب و ج (هشت تا یازده سال). کتابی که با نثری شاعرانه و آهنگین به داستان‌هایی از وقایع مهم زندگی دومین امام معصوم (ع) می‌پردازد.
    
    «زیباترین سرزمین دنیا»»؛ نوشته زهرا عبدی و تصویرگری فانتزی اثر سمانه یاری برای گروه سنی ب (هشت تا نه سال). کتابی متشکل از داستان های کوتاه با مضامین اخلاقی مانند مهربانی، صبر و تلاش.
    
    «یار پیامبر (ص)»؛ زندگی نامه امام علی (ع) نوشته مجید محبوبی با تصویرگری حسین آسیوند برای گروه سنی ب و ج (هشت تا یازده سال). در این کتاب وقایع مهم زندگی نخستین امام معصوم (ع) برای کودکان با زبان داستان شرح داده شده است.
    
    مجموعه شعر کودک درباره امام زمان (عج) با عنوان «تولدت مبارک» سروده مریم زندی و تصویرگری سمانه یاری برای گروه سنی الف و ب (هفت تا نه سال). در این کتاب  شعرهای کوتاه با مضامین انتظار و ظهور حضرت حجت (عج) با فضای شاد و امیدبخش برای کودکان منتشر شده است.
    
    «خانه خدا در کوچه ماست»؛ نوشته سیدمحمد مهاجرانی و تصویرگری مینا محبت نیا برای گروه سنی ب و ج (هشت تا یازده سال)
    مجموعه داستان های کوتاه در فضای امروز با محوریت مضمون یکی از سخنان معصومان (ع) درباره اهمیت و ارزش حضور در مسجد، براساس کتاب روایات «حکمت¬نامه مسجد» تالیف آیت الله ری شهری
    
    و «گل همیشه بهار»؛ نوشته مجید محبوبی و تصویرگری منصوره محمدی برای گروه سنی ب و ج (هشت تا یازده سال). در این کتاب وقایع مهم زندگی سومین امام معصوم (ع) برای کودکان به صورت داستان روایت می‌شود.
    گفتنی است که مراسم رونمایی از این کتاب‌ها، صبح روز شنبه 19 بهمن‌ماه مصادف با میلاد امام حسن عسکری (ع) در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی تربیتی هدایت واقع در قم، بلوار غدیر، کوچه 8 برگزار می‌شود.
    
                                

نظر شما