شناسهٔ خبر: 11423 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیشترین صفحات کتاب به حوزه علوم اجتماعی اختصاص یافت

یک‌هزار و 703 عنوان کتاب از شنبه تا چهارشنبه (28 دی‌ماه تا 2 بهمن‌ماه) در موسسه خانه کتاب ثبت شده‌ است. «مجموعه آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری و قانون دیوان عدالت اداری» به‌همت فرج‌الله قربانی با یک‌هزار و 870 صفحه، دارای بیشترین تعداد صفحه در میان آن‌هاست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ از شنبه تا چهارشنبه (۲۸ دی‌ماه تا دوم بهمن‌ماه) یک‌هزار و ۷۰۳ عنوان کتاب در بانک اطلاعات موسسه خانه کتاب ثبت شده‌ است که از این میان ۱۷۵ اثر به حوزه علوم اجتماعی اختصاص یافت. این در حالی است که هفته پیش از این ۲۳۵ عنوان کتاب در این حوزه منتشر شده بود که در مقایسه با این هفته با کاهش ۶۰ عنوانی همراه بوده است. 
چاپ ششم کتاب «مجموعه آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری و قانون دیوان عدالت اداری» به‌همت فرج‌الله قربانی با یک‌هزار و ۸۷۰ صفحه، در میان کتاب‌های این حوزه رکورددار بیشترین تعداد صفحه به‌شمار می‌آید. این کتاب در ۵۰۰ نسخه و بهای ۸۰ هزار تومان از سوی انتشارات فردوسی به بازار کتاب عرضه شده است. 
از میان ۱۷۵ اثر، ۱۵۵ عنوان تالیف و ۲۰ اثر نیز ترجمه‌ است. ۱۲۵ عنوان کتاب برای نخستین‌بار منتشر شده و ۵۰ اثر نیز بازچاپی هستند. ناشران تهرانی ۱۵۵ عنوان کتاب و ناشران دیگر استان‌ها ۲۲ اثر در حوزه علوم اجتماعی به بازار کتاب عرضه کرده‌اند. متوسط شمارگان این تعداد اثر دو هزار و ۶۶۹ نسخه و میانگین صفحات آن‌ها ۲۰۳ صفحه شمارش شده است. 
چاپ نخست «برخوردگاه پیرا ـ شهری» نوشته غزال امیری‌نژاد، «بومی‌سازی جامعه‌شناسی (مجموعه مقالات)»، «پایانی برای رشد اقتصاد» اثر «چارلز سیگل» با ترجمه عادل حنیفی و عادله حنیفی، «پوشیدنی‌ها» با تصویرگری شیرین کره‌ئی، «تاملی در ترجمه متن‌های اندیشه سیاسی جدید: مورد شهریار ماکیاولی» به‌قلم جواد طباطبایی، «راه آهن و صنایع ریلی ایران» به‌همت محسن‌رضا کریمی، امیر روشن‌پخش‌قنبری و غلامرضا طالقانی، «روابط عمومی و فنون جدید تبلیغات» به‌قلم محمد صفاری برخی از آثاری هستند که به بازار کتاب ارایه شده‌اند. 
چاپ دوم «افسانه‌های مردم چین» نوشته «فردریک اچ مارتینز» با ترجمه عرفان حسن‌زاده، چاپ دوم «اقتصاد و جامعه» اثر «مارکس وبر» با ترجمه مصطفی عمادزاده و مهرداد ترابی‌نژاد، چاپ سیزدهم «بهداشت روانی» نوشته بهروز میلانی‌فر، چاپ چهارم «جامعه مصرفی: اسطوره‌ها و ساختارها» نوشته «ژان بودریار» با ترجمه پیروز ایزدی، چاپ بیست و چهارم «تغییرات اجتماعی» به‌قلم «گی روشه» با ترجمه منصور وثوقی، چاپ دهم «جامعه‌شناسی زنان» تالیف «پاملا ابوت» و «کلر والاس» با ترجمه منیژه نجم عراقی و چاپ دوم «روح ملت‌ها» اثر «آندره زیگفرید» با ترجمه احمد آرام نیز برخی از آثار بازچاپی این بازه زمانی به‌شمار می‌آیند. 
۲۹۳ زن، یک‌هزار و ۶ مرد مولف، ۱۰۹ زن و ۲۰۵ مرد مترجم در لیست پدیدآورندگان این هفته هستند. ۹۸ عنوان کتاب بدون قیمت به‌چاپ رسیده‌اند و ۲۰ اثر نیز به‌صورت چاپ افست در بازار کتاب عرضه شده‌اند.

نظر شما