شناسهٔ خبر: 11466 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست «مواجهه فلاسفه اسلامی با مسئله شرور در عالم» برگزار می‌شود

نشست «مواجهه فلاسفه اسلامی با مسئله شرور در عالم» در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از شبستان؛  غلام‌حسین خدری در روز سه شنبه ۱۵ بهمن‌ماه در نشست «مواجهه فلاسفه اسلامی با مسئله شرور در عالم» به ارائه مقاله خود با همین عنوان می‌پردازد.
بر اساس این گزارش، تمام افعال خداوند، حکیمانه و داراى غایاتى معقول است که البته این غایات به مخلوقات او باز مى‌گردند. از سوى دیگر، این یک واقعیت انکار ناپذیر است که در جهان پیرامون ما امورى هستند که آنها را  شر مى‌دانیم. بلایا و مصیبت‌هاى ناشى از پدیده‌هاى طبیعى هم چون سیل و طوفان و زلزله، بیماری‌ها و درد و رنج و مرگ، سختی‌هاى گوناگون و ... مجموعه بزرگى از شرور را پدید مى‌آورند که هرانسانى، کم و بیش با آن دست به گریبان است.
ممکن است در نگاه نخست به نظر آید که وجود این امور با حکمت الهى و غایت‌مندى آفرینش انسان سازگارى ندارد، زیرا غرض خداوند از خلقت آدمیان تأمین مصالح و منافع آن‌هاست. در این مواضع نظریه پردازی‌های زیادی شده و فلاسفه و حکما در این باره شبهه و جواب شبهه بسیاری مطرح شده است که در این جلسه نشست، غلامحسین خدری، «مواجهه فلاسفه اسلامی با مسئله شرور در عالم» را در روز سه‌شنبه ۱۵بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲، در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، جنب ساختمان‌های آ. اس. پ بررسی می‌کند.

نظر شما