شناسهٔ خبر: 11492 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیت‎ا... حائری شیرازی: ما با تهاجم فرهنگی بر غرب تأثیر گذاشتیم

یک عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دشمن در بحث تهاجم فرهنگی موفق نبوده است، گفت: ما با تهاجم فرهنگی خودمان در آنها تأثیر کردیم. محل مسابقه ما و غرب، سوریه است. اینها جلوترها می‎گفتند تا یک هفته دیگر سوریه کارش تمام است، اما سوریه امروز از زمان "حافظ اسد" هم قوی‎تر است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ آیت الله محی الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق شیراز در مورد تهاجم فرهنگی و اثرات آن گفت: امام رضا(ع) در حدیثی می فرمایند: «الناس لو علموا محاسن کلامنا لتبعونا: مردم اگر از زيبايي هاي سخنان ما آگاه مي شدند، از ما پيروي مي کردند.» درصد عظیمی از علمای اهل سنت به امام(ره) علاقه مند بودند. یک سال در کشور اندونزی در برنامه سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی حضور داشتم، جوانان به من هدیه ای دادند. هدیه انگشتری از طلای زرد و طلای سفید که نگینی هم داشت. بر روی کاغذی نوشته بود ما چیزی گران قیمت تر از این نداشتیم. این نگین را از سنگ قبر مولوی محمد عمر، ساخته و به ما هدیه داده بودند.

وی افزود: پرسیدم مولوی محمد عمر کیست؟ گفتند عالمی بود که به ایران آمد و عاشق امام(ره) شد و به کشورش برگشت. اینها به دلیل اینکه این عالم عاشق امام(ره) بود، از سنگ قبر او نگین درست کردند. الان ما اخیرا یاد گرفتیم که از سنگ قبر امام حسین(ع) نگین درست کنیم.

آیت الله حائری شیرازی بیان کرد: امام(ره) در میان مردم اندونزی چقدر محبوبیت داشته که از سنگ قبر عاشق او انگشتر با طلا و نقره ساختند. من هم گفتم من این انگشتر را به شما هدیه می دهم، وقتی می خواهند «انکحت و زوجت» بگویند برای تبرک این را در دستشان می کنند. وقتی می بینید امام(ره) را اینقدر دوست می دارند برای محاسن کلامش بوده است. اینها می دادند امام(ره)، شیعه است و دوستش دارند. وقتی امام(ره) را دوست دارند یعنی امام علی(ع) و چهارده معصوم را دوست دارند. امام(ره) که از این مجموعه جدا نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش بیان کرد: ما نباید این را یک مسأله تمام شده بدانیم که دشمن در تهاجم فرهنگی پیشرفت کرده است. می دانید آنها در تهاجم فرهنگی چه اهدافی دارند؟ اگر بگوئیم پیشرفت کردند یعنی اینکه به اهداف خودشان رسیده اند. در صورتی که در هر موردی که نگاه کنید دشمن شکست خورده است. اهدافی که آنها داشتند این بود که در بین ما جنگ داخلی درست کنند! آیا جنگ داخلی درست شد؟ در میان کشورهای همسایه تنها کشوری که در آنجا بمب گذاری و ترور نمی شود فقط ایران است که امن است.

وی با اشاره به اینکه دشمن توانست چه کاری انجام دهد؟، گفت: اگر دشمنان در تهاجم فرهنگی موفق شده بودند الان در کشور ما هم ترور داشتیم، حتی خیلی بیشتر از عراق. آنها عراق را یک انگشت ما می دانند یعنی می گویند انگشت شما در عراق است. در عراق روزی صدها نفر کشته می شوند و چندین بمب گذاری انجام می شود اما ماه هاست که تروری در داخل کشور ما صورت نمی گیرد. اگر تهاجم فرهنگی دشمن اثر کرده بود پشت سر فرهنگی که آمد سلاح هم می آمد و کارهای دیگر هم انجام می شد و ...، چون اینها همانند حلقه های زنجیر به هم وصل است. این راهپیمایی ها که مردم می کنند و این شعارهایی که می دهند کجا آنها سود گرفتند.

امام جمعه سابق شیراز در ادامه سخنانش تصریح کرد: ما سفارتخانه آمریکا را آن گونه گرفتیم و تاکنون هم مراسم ۱۳ آبان را برگزار کریم. آنها در تهاجم فرهنگی کجا پیشرفت کردند؟ ما با تهاجم فرهنگی خودمان در آنها تأثیر کردیم. محل مسابقه ما و غرب، سوریه است. اینها جلوترها می گفتند تا یک هفته دیگر سوریه کارش تمام است. اما سوریه امروز از زمان "حافظ اسد" هم قوی تر است. روز اولی که سوریه این جنگها را داشت یک نفر بسیجی نداشت اما صد هزار نیروی بسیجی دارد. سوریه اینها را از بسیج ایران الگو گرفته است. خودش هم به صراحت می گوید: حمایتی که اینها می کنند باعث شده که ما پیشرفت کنیم.

وی افزود: نه! من از کجا می توانم بفهمم دلیل یا دلایل اصلی پیشرفت دشمن در تهاجم فرهنگی چیست. شما انگشت بگذارید و بگوئید این پیشرفت در تهاجم فرهنگی صورت گرفته است. نمونه اش را به من بگوئید. مصداق را بگوئید؟ کلی گویی نکنید. یک مصداق از این کلی را به من بگوئید.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: صدا و سیما بی خود مسائل اقتصادی و مسأله تغییر سبک زندگی را مطرح می کند تا خودش را تبرئه کند. می گوئید این است یا آن! می گوئیم نه این است نه آن است. این دو تا حاشیه اند. شما خودت ایتقدر تبلیغ کردی که اولاد کمتر راحتی بیشتر که مردم باورشان شد. بنابراین جمعیت کم شد؛ الان بگوئید ما اشتباه کردیم.

نظر شما