شناسهٔ خبر: 11501 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درس‎گفتار «درآمـدی بـر انـدیشـه‌هـای پـسـت‌مـدرن» برگزار می‎شود

درس‎گفتار «درآمـدی بـر انـدیشـه‌هـای پـسـت‌مـدرن» در موسسه روزگارنو برگزار می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از موسسه روزگارنو؛ درس‎گفتار «درآمـدی بـر انـدیشـه‌هـای پـسـت‌مـدرن» با تدریس مهدی بنایی برگزار می‎شود.

هرچند که پس از هگل، کمابیش شاهد رواج اعتراض به استیلای تمام عیار منطق و تفکر غربی و منحصر شدن تمام حقیقت در محدوده آن می باشیم، این تنها بعد از ظهور اندیشه های نیچه و هیدگر است که امکان طرح پرسش از تمام تاریخ تفکرغربی فراهم می آید و درست در چنین فضایی است که اندیشمندان پست مدرن راه پرسش از معنای تجدد (مدرنیته) را گشوده یافته و با نظر به شرایط تجدد، امید به آینده آن را کاملا بی اساس نشان داده اند. با این همه، آنان تنها از سست شدن عهد بشر متجدد سخن می گویند و هرگز خود را جدا و گسیخته از تاریخ تجدد نمی دانند و مدعی عبور از آن نیستند. پست مدرنیته، آغاز تاریخ و عهد تازه ای برای بشر نیست و چنان که گفته شده، می توان آن را همان مدرنیته دانست، اما مدرنیته ای که به خودآگاهی رسیده و در پرتو این خودآگاهی ، به منفک نبودن عقل و راسیونالیته غربی از افسانه و اسطوره راه برده و از ضعف و محدودیت آن آگاه شده است.

در جلسات این ترم کوشش خواهد شد که با بررسی محورهای اصلی اندیشه­ های برخی از متفکران پست مدرن، همانند ژاک دریدا، میشل فوکو، ژیل دولوز، ژان فرانسوا لیوتار و ...، زمینه هایی برای اندیشیدن در باب این وضع تاریخی فراهم آید.

 

شروع دوره: ‌سه شنبه ۱۵ بهمن ماه  - ساعت ۱۶-۱۸

هم چنین امکان شرکت در درس‎گفتار به دو صورت حضوری یا مجازی است

ثبت نام در سایت WWW.Roozegareno.net

نظر شما