شناسهٔ خبر: 11532 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نحوه حضور کتاب­های خارجی در قالب الکترونیک در نمایشگاه کتاب بررسی شد

نحوه حضور کتاب­های خارجی در قالب الکترونیک در نمایشگاه کتاب تهران در جلسه روز گذشته نخستین جلسه هماهنگی نحوه برگزاری بخش بین‌ المللی بیست ­وهفتمین نمایشگاه کتاب با حضور نمایندگانی از وزارت علوم، ارشاد، بهداشت و دانشگاه آزاد بررسی شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ روز گذشته یکشنبه سیزدهم بهمن ماه نخستین جلسه هماهنگی نحوه برگزاری بخش بین‌ المللی بیست ­وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران با حضور محمدرضا وصفی مدیر امور بین‌­الملل بیست­و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران و مدیران و کارشناسان مراکز علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در دفتر معاونت امور فرهنگی برگزار شد.

 این جلسه که با موضوع نحوه برگزاری فعالیت­‌های بین­‌المللی نمایشگاه کتاب تهران و شیوه حضور ناشران الکترونیک برگزار شد، پیرامون مسائلی چون نیازسنجی و حضور حداکثری ناشران بین‌­المللی الکترونیک بحث و بررسی صورت گرفت.

بنابراین گزارش نحوه تدوین آیین­‌نامه ثبت­ نام و همچنین برگزاری دوره­‌های آموزشی در بخش بین­‌المللی برای دست­‌اندکاران و کارشناسان نشر الکترونیک از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.با توجه به نگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتاب­های الکترونیک مقرر شد کلیه مسائل حقوقی و استانداردهای موجود در قالب کارگروه‌­های آموزشی در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران برنامه­‌ریزی و اجرا شود.

همچنین موضوع نحوه حضور ناشران الکترونیک و شرکت­های پشتیبانی از کتاب و کتابخوانی در حوزه الکترونیک نیز از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابراهیم عمرانی (دبیر و نایب رئیس شورای سیاستگذاری و تأمین منابع علمی کشور )،‌ سید بهنام‌الدین­ جامعی ( مدیر کتاب خانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران)، فاطمه فهیم­‌نیا ( رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و دانشگاه تهران)،‌ مریم‌السادات رزم­گیر ( معاون کتاب خانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران) میترا هاشمی طباطبایی (مدیرکل دفتر گسترش تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی)،‌ اولیایی (نماینده وزارت علوم)،‌دانا خواجوی  (نماینده انتشارات مک گروهیل در ایران) از اعضای حاضر در این جلسه بودند.

نظر شما