شناسهٔ خبر: 11620 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کامبیز درم‌بخش: مشکلات امنیتی هنرمندان کمتر شده است

کامبیز درمبخش در مراسم افتتاحیه‌ی ششمین دوره جشنواره تجسمی فجر گفت: امیدوارم دولت جدید همه وعده‌هایی که در قبال هنر و هنرمند داده را به سرانجام برسد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ این هنرمند در سخنرانی خود اظهار کرد: خوشبختانه از زمان آغاز ریاست جمهوری آقای روحانی و حضور آقای جنتی در وزارت ارشاد، خبرهای خوشی به گوش هنرمندان رسیده است. این روزها اسم هنرمند بیشتر شنیده می‌شود، صدای هنرمندان خاموش را می‌شنویم و مشکلات امنیتی کمتر شده است. آنهایی که قهر کرده بودند آشتی کرده‌اند. همه اینها باعث خوشحالی ماست و امیدوارم که تمام وعده‌های داده شده به سرانجام برسد.

او افزود: هنر موهبتی الهی است که فقط به تعداد کمی از افراد این کره خاکی اعطاء شده است. هنر و هنرمند خوب کمیاب است. از چند قرن هنرمندان خوبی نظیر داوینچی‌، ونگوک و ... در مقابل جمعیت چند میلیاردی جهان، به زحمت به هزار نفر می‌رسیدند.

درم‌بخش همچنین عنوان کرد: در کشور خودمان نیز هنرمندان مهم حداکثر ۱۵۰ نفر می‌شوند. هنرمندانی که نه تنها سرمایه ملی کشور هستند، بلکه سفیران فرهنگی ملت به شمار می‌روند. از قدیم گفته‌اند «هنر برتر از گوهر آمد پدید»؛ این سخن کاملا درست است. یادم هست زمانی که در هنرستان تحصیل می‌کردم استادم، هانیبال الخاص، به من گفت: اگر قرار باشد یک قطعه جواهر بخرم یک مینیاتور ایرانی می‌خرم. یک برگ مینیاتوری از شاهنامه شاه طهماسب، چندین میلیون دلار می‌ارزد که البته ارزش معنوی آن بسیار بیشتر است.

این هنرمند ادامه داد: هنر تنها چیزی است که از تمدن‌ها باقی می‌ماند. از صحنه‌های شکار انسان‌های اولیه‌، تا تخت جمشید‌، اهرام ثلاثه مصر‌، مساجد زیبای اصفهان‌، میدان نقش جهان و ... شاهد نمونه‌های بارزی از هنر بوده‌ایم.

درم‌بخش خاطرنشان کرد: هنرمندان هرگز نمی‌میرند بلکه در ذهن مردم ثبت و جاودانه می‌شوند. مانی ، رضا عباسی و کمال‌الملک تنها چند نمونه از این هنرمندان هستند. پس بهتر است هنر و هنرمندان را پاس بداریم. هنرمندان کسانی هستند که روح ما را تلطیف می‌کنند و بر زخم‌های ناخواسته ما مرحم می‌گذارند.

نظر شما